اگر برای لاغری‌تان برنامه‌ریزی کنید، لاغر نمی‌شوید

بررسی‌ها نشان داده بیشتر مواردی که در آن افراد برای لاغری برنامه‌ریزی کرده یا از برنامه غذایی خاصی پیروی می‌کنند، ناموفق از آب درآمده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که رژیم‌های غذایی و ترفندهای لاغری را امتحان کرده‌اید اما بعد از کاهش وزن سریعا دوباره چاق شده‌اید؛ شاید مشکل از برنامه ریزی و مدام فکر کردن به چاقی باشد که باید آن را کنار بگذارید.

مطالعه‌ای جدید در دانشگاه کلرادو نشان داد درصد موفقیت افرادی که برای لاغری خود زمان و شیوه تعریف می‌کنند، بسیار پایین است؛ این تحقیق بر روی 65 هزار و 559 شرکت کننده طی 5 سال انجام شد.

نتیجه این تحقیق نشان داد افرادی که تحت رژیم خاص یا برنامه غذایی منظمی برای کاهش وزن هستند در ابتدا کاهش وزن خوبی را تجربه می‌کنند اما پس از مدتی نسبتا کوتاه در حدود 1 تا 5 سال کاهش وزن آنها دوباره بازگشته و حتی ممکن است فرد چاق تر از گذشته شود.

در نتیجه این تحقیق کاهش وزن مطمئن طی 5 تا 7 سال انجام می‌شود و بهتر است افراد برای خود حد و مرز یا زمان خاصی را تعیین نکنند.

کاهش وزن‌های کوتاه مدت کاری بیهوده و بی سرانجام بوده که تنها به سلامتی و روند لاغری صدمه می‌زند.

توصیه می‌شود برای کاهش وزن اصولی بدون تعیین زمان؛ فعالیت بدنی و برنامه غذایی سالمی را اتخاذ کرده و بیشتر از نتیجه به سبک زندگی سالم فکر کنید چرا که در این صورت بهتر و بیشتر لاغر می‌شوید.

منبع: Medical Daily

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار