بندرعباس؛

آغاز تولد لاک پشت های پوزه عقابی در قشم

تولد لاک پشت های پوزه عقابی در روستای شیب دراز جزیره قشم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین گروه از لاک پشت های پوزه عقابی دیشب در سایت ویژه تخم گذاری در روستای شیب دراز جزیره قشم متولد و وارد دریا شدند.
سید محمد هاشم داخته با اشاره به تخم گذاری 105 لاک پشت از اسفند ماه سال گذشته در این سایت افزود: 7 هزار و 810 تخم لاک پشت پوزه عقابی از مجموع 10 هزار 281 تخم سالم و به نوزاد تبدیل خواهند شد.
وی گفت: گروهی از بومیان جزیره با عنوان "ناطوران خمیس" و کارشناسان حفاظت محیط زیست سازمان تخم های سالم این جانوران را با هدف حفاظت در سایت ویژه نگهداری تخم این جانوران جمع آوری و به محل مورد نظر انتقال یافت.
مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر افزایش 3 برابری تخمگذاری این گونه در سواحل جزیره قشم افزود: اسفند پارسال 146 لاک پشت پوزه عقابی برای تخم گذاری به روستای شیب دراز آمده بودند.
داخته گفت: افزایش تخم گذاری این جانوران امسال باعث شد تا فضای حفاظت از تخم این جانوران نیز از 30 متر به 60 متر مربع افزایش یابد.
هر لاک پشت حدود 100 تخم از خود به جا می گذارد.
وی گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی را به عنوان یکی از عوامل موثر در تخم گذاری زود هنگام این گونه از لاک پشت ها نام برد.
طرح حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی این جزیره برای نخستین بار در کشور از سال 81 آغاز شده است.
طرح حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی در قشم، با کمک مردم روستای شیب دراز از سال 84 به عنوان یکی از موفق ترین طرح های حفاظتی کشور شناخته شد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.