در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

15درصد شهروندان ساکن بافت های فرسوده هستند

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: 15 درصد شهروندان ساکن بافت های فرسوده در مناطق مختلف پایتخت هستند.

عبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در حال حاضر 15 درصد شهروندان در کلانشهر تهران در مناطق مختلف پایتخت در بناهای فرسوده سکونت دارند و سیاست گذاری ها برای آموزش این افراد و آگاهی آن ها از امتیازات ویژه برای نوسازی در حال اجراست. 

وی افزود: 32 دستگاه اجرایی، پیگیری موضوع نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را بر عهده دارد و حمایتگر مدیریت شهری در این امر هستند، همچنین 4 کمیته شامل خدمات و زیر ساخت، توسعه اجتماعی و فرهنگی، امنیتی و حقوقی، مالی و اقتصادی نیز برای تسریع روند نوسازی در نظر گرفته شده است. 

فتح اللهی در خصوص بسته های تشویقی محله محور گفت: تلاش شده تا این بسته های تشویقی تابع ضوابط و مقررات طرح های جامع و تفصیلی باشد و در عین حال شرایط و مقتضیات هر محله از بافت های فرسوده به صورت مجزا در این بسته های تشویقی مد نظر قرار گرفته شود. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان تصریح کرد: برای نوسازی اماکن تاریخی، که بخشی از آن ها در اختیار سازمان های دولتی است و طبق قانون این دستگاه ها موظف به بازسازی و بهسازی این اماکن هستند و شهرداری عوارضی را برای بهسازی ساختمان های تاریخی دریافت نخواهد کرد. 

وی در پایان گفت: ممکن است بخشی از ساختمان های تاریخی، خانه های خصوصی افراد باشد که تسهیلاتی را به شهروندان اعطا می کند تا این بناهای میراثی بازسازی و نگهداری شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار