آسوشیتدپرس فاش کرد: ارتباط لبنانی متهم به جاسوسی در ایران با دولت آمریکا/ دریافت کمک مالی برای پیشبرد پروژه‌ها

آسوشیتدپرس از کمک مالی واشینگتن به یک شهروند لبنانی که در ایران به اتهام جاسوسی برای آمریکا در بازداشت به‌سر‌می‌برد، پرده برداشت.

آسوشیتدپرس فاش کرد: ارتباط لبنانی متهم به جاسوسی در ایران با دولت آمریکا/ دریافت کمک مالی برای پیشبرد پروژه‌ها
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در گزارشی به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: «نزار زکا،» شهروند لبنانی که به اتهام جاسوسی برای آمریکا در ایران در بازداشت به سر می‌برد، از وزارت خارجه آمریکا کمک مالی 730 هزار دلاری برای پیشبرد پروژه‌های شرکت تحت مدیریت خود دریافت کرده بود.

این کارشناس فناوری ساکن نیویورک و مدیر «سازمان عرب آی‌سی‌تی» است که از ائتلاف 13 کشور حامی فناوری اطلاعات در منطقه تشکیل شده است. این مرد 49 ساله ماه سپتامبر (31 روز منتهی به 9 مهر 94) در سفر به تهران برای شرکت در یک کنفرانس بازداشت شد. خانواده و نزدیکانش اتهام وارده در خصوص جاسوسی وی را به شدت رد می‌کنند.

بنابر اعلام آسوشیتدپرس، گزارشی مبنی بر فعالیت شرکت زکا در ارتباط با ایران وجود ندارد؛ اما این شرکت در سایر کشورهای منطقه فعال است.

خانواده و حامیان زکا دولت آمریکا را برای انجام اقدامات بیشتر به منظور آزادی وی تحت فشار قرار داده‌اند. چرا که ارتباط او با واشینگتن را دلیل بازداشت این فرد می‌دانند.

حامیان وی در نامه‌ای به جان کری نوشتند سفر او به ایران با آگاهی و تأیید وزارت خارجه آمریکا انجام شد. بنابر این نامه، آمریکا همچنین هزینه سفر زکا به ایران را تأمین کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار