وسیله‌ای جالب برای شناسایی استرس + عکس

دانشمندان موفق به کشف دستگاهی شده‌اند که با قرار دادن نوک انگشتان بر روی آن، سطح استرس فرد مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دستگاه بسیار کوچکی را طراحی کردند که با قرار دادن آن میان انگشت شست و انگشت اشاره می‌توان فهمید فرد استرس دارد یا خیر. در واقع این دستگاه کوچک فرق استرس یا راحت بودن را تشخیص می‌دهد.

در حال حاضر این دستگاه 18 ماه است که به بازار عرضه شده و با شناسایی تغییراتی در پوست و جریان الکتریکی عبوری از آن کار کرده و با استفاده از جریان الکترودرمال، استرس را شناسایی می‌کند. 

وسیله‌ای جالب برای شناسایی استرس + عکس

زمانی که دستگاه شارژ می‌شود می‌توان به راحتی با استفاده از نصب نرم افزار آن بر روی گوشی‌های اندروید یا رایانه میزان استرس بدن را مشاهده کرد. علاوه بر این، نرم افزار متصل به این دستگاه نکات مفیدی راجع به تکنیک‌های آرام شدن و توضیحات جامعی برای مهار و کنترل استرس در اختیار افراد قرار می‌دهد. این دستگاه از طریق بلوتوث اطلاعات را به نرم افزار منتقل کرده به همین دلیل استفاده از آن برای افراد دشوار نیست.

افراد با استفاده از این دستگاه از سطح بالای استرس خود آگاه شده و همین عامل بر فشار روحی و استرس آن‌ها می‌افزاید، این مورد یکی از نقاط ضعف این دستگاه در نظر گرفته شده است. 

منبع: Gizmag

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار