رحمانی فضلی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان:

موانع ذهنی و فکری پیش روی توسعه باید برداشته شود

وزیر کشور گفت: در مسیر توسعه موانع فکری و ذهنی وجود دارد که باید برداشته شوند.

موانع ذهنی و فکری پیش روی توسعه باید برداشته شود
به گزارش حوزه وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از ایرنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان گفت : برخی موانع اداری نیز در این راه وجود دارد که باید با بهره مندی از خلاقیت و مشارکت مردم در این مسیر گام برداشت.

وی با تاکید بر حل مشکل بروکراسی های اداری در مسیر توسعه اضافه کرد: در حال حاضر با حجمی از انباشتگی قانونی دست و پاگیر مواجه هستیم که باید برای پیشرفت، این قوانین را تغییر داد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه یکی از مشکلات مدیران عدم شناخت از قوانین است، افزود: باید مشکلات پیش روی واحدها به ویژه در حوزه حقوقی را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه اساس توسعه بر دوش مردم است، اظهار کرد: در شرایط فعلی که پیشرفت ها سرعت گرفته و علوم تخصصی در حال گسترش است، ارتباطات از حالت منطقه ای و محلی خارج و بین المللی شده است.

وزیر کشور با تاکید بر تامین امنیت به منظور افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در روند توسعه گفت: در حال حاضر با شرایط بسیار سنگین تغییرات مواجه هستیم و باید برای ابقا، حضور در بازار تولید و اثرگذاری تلاش کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به پیشرفت کشور در دهه های گذشته ادامه داد: دشمن از کشور اسلامی و مردم می ترسد چرا که پیشرفت 37 ساله نظام، حق یک ملت پویا بوده است.

وی با تاکید بر نقش آفرینی همه اقشار مردم در روند توسعه کشور افزود: بار توسعه و پیشرفت کشور نباید تنها بر عهده دولت باشد بلکه مردم باید در این مسیر نقش اساسی ایفا کنند و مدیران نیز با اعتقاد به مساله اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند و چنانچه نمی توانند، جای خود را به دیگری بدهند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: باید برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، شاخص و برنامه داشت و استاندار لرستان نیز باید با تمرکز بر این موضوع، یک نظام ارزشیابی از دستگاههای مختلف استان تهیه کند.

وی جهش در توسعه استان را در گرو توکل به خداوند و اراده همگانی دانست و اظهار کرد: باید اقتصادی پویا، مقاوم و مبتنی بر ظرفیت ها و توان داخلی داشت که این مهم به معنای نفی تکنولوژی، سرمایه و بازار بیرون نیست.

وزیر کشور با تاکید بر درون زایی و برون گرایی اقتصاد گفت:یکی از مولفه های امنیت ملی ، توانمندی اقتصادی بوده زیرا حاشیه نشینی، سرقت، اعتیاد، و دهها ناهنجاری دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه میان توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی رابطه وجود دارد، بیان کرد: ذلت، حقارت، تقلید و وابستگی امور فرهنگی هستند که ضعف اقتصادی یکی از دلایل ایجاد آنها است.

وزیر کشور ادامه داد: ما در چارچوب اختیارات و شرایط قانون و دولت حرکت می کنیم، بنابراین باید راهکارهای عملی ارائه داد و این در شرایطی است که بنا بر عادت با برخی مقاومت های رسوب گذاری مواجه هستیم.

رحمانی فضلی گفت: از زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید نسبت به خودگردانی اقتصادی و مدیریت هزینه و درآمد 10 تا 12 استان اعلام آمادگی کرده ایم.

وی اظهار کرد: اعتقاد داشتن به این معنا است که بتوانیم با ترکیب استفاده از آب، هوا، خاک و اندیشه خلق ثروت کرده و برای برداشتن گام های بزرگ تلاش کرد.

وزیر کشور با تاکید بر کمک و مشارکت مردم در امر اقتصاد گفت: اگر قیمت نفت به 100 دلار هم افزایش یابد ، درآمد آن حتی پاسخگوی اعتبارات جاری نبوده، بنابراین با توجه به وضعیت کنونی تنها راه نجات، استفاده از منابع داخلی مردم و یا جذب سرمایه گذار است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه یارانه مشکلی از مردم حل نمی کند، ابراز کرد: باید این اعتبارات در مسیر سرمایه گذاری و طرح های تولیدی سود ده، هزینه شود.

وی افزود: بانک ها باید با مردم صادق باشند و شناخت امکانات، منابع، ضعف و قوت ها به طور تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وزیر کشور اضافه کرد: هر آنچه در لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انجام شود الگوی 30 استان دیگر می شود و تاکیدات رهبری باید منشور همه باشد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی میان مردم گفت: بنا بر فرمایشات رهبری باید این مهم را به یک گفتمان تبدیل کرد.

وزیر کشور هدفمندسازی یارانه ها را از دیگر موضوعات مورد تاکید رهبری عنوان کرد و گفت: یارانه ها باید سالانه موجب 440 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بانک ها شود که این امر قدرت وام دهی بانک ها را هفت برابر افزایش می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار