آبادان؛

مردم خرمشهر نماد و بیانگر مظلومیت و مقاومت

خرمشهر نماد مظلومیت و مقاومت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ مدیر فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: مردم خرمشهر نماد و بیانگر مظلومیت و مقاومت هستند که بیکاری مهم‌ترین مقوله حل نشده این شهر است که باید مسئولان چاره‌ای بیندیشند.

ثامر چنعانی افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر، حماسه مقاومت، اقتدار و افتخار است که در تاریخ ثبت و ماندگار شد.

وی گفت: استکبار و دشمن برای شهر خرمشهر موانع زیادی را به‌کار برد و آماده تسلط و چیره بر این شهر بود، اما جوانان با غیرت، همت، توکل و ایمان به خدا نقشه‌هایشان را نقش بر آب کردند.

مدیر فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر افزود: پس از گذشت سال‌ها از حماسه سوم خرداد اما سال به سال بر شور و اشتیاق این رویداد اضافه می‌شود و این فقط به‌دلیل اخلاص، ساده‌زیستی و شجاعت شهیدان هشت سال دفاع مقدس است.

چنعانی در توصیف مردم خرمشهر گفت: مردم خرمشهر نماد، بیانگر مظلومیت و مقاومت هستند، این مردم با ایثار و فداکاری معادلات را در مقاومت 45 روزه بر هم زدند که الگو و اسوه‌ای برای همه شدند.

وی افزود: اما با توجه به ایثاری و از خودگذشتگی‌های این مردم، وضعیت اکنون خرمشهر حقشان نیست، مسئولان باید به این شهر و مردمش خدمت کنند و مسائل را حل و رفع کنند.

مدیر فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: عملیات آزاد‌سازی خرمشهر یکی از جنگ و عملیات‌های بود که در آن رشادت‌های زیادی پدید آمد و همه بدون هیچ چشم‌داشت و انتظاری، فقط برای پاس‌داشتن مکتب اسلام مقاومت و جنگ کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، بیکاری ، معضل ، خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.