بیرجند؛

انتشار کتاب تأثیرات دانشگاه بیرجند بر توسعه خراسان جنوبی

دانشگاه بیرجند در طول فعالیت 40 ساله خود تأثیر شگرفی بر توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خراسان جنوبی داشته است که این مجموعه به صورت کتابی منتشر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: این موضوع به صورت یک طرح پژوهشی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به صورت کتابی منتشر شده است.

محمدعلی بهدانی افزود : این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر استان و قطب علمی شمال شرق کشور هیچگاه به سایر دانشگاه‌های استان به چشم رقیب نگاه نداشته است، بلکه فعالیت سایر دانشگاه‌ها را هم راستای فعالیت‌های دراز مدت خود می‌داند و همواره از آن‌ها حمایت کرده است.

وی گفت : یکی از اهداف مهم دانشگاه بیرجند در راستای برنامه جامع تدوین شده و اسناد بالادستی بر تعامل اثربخش علمی با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف تاکید دارد.

وی افزود: این دانشگاه در راستای ارائه مهارت‌های مورد نیاز آحاد جامعه در کنار دانش نظری دانشگاهی، فعالیت‌های متعددی را عهده‌دار بوده و از یک طرف برای حل مشکلات و تنگناهای دستگاه‌های منطقه‌ای و کشوری تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف منعقد کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند اظهار کرد : با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری در سالیان اخیر و رشد بسیار بالای تولیدات علمی دانشگاه، این مرکز آموزش عالی به لحاظ تولیدات علمی در ردیف 20 دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است.

بهدانی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در ردیف دانشگاه‌های برتر برای انعقاد قراردادهای پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، افزود: همچنین دو نفر از اعضای هیأت علمی این دانشگاه نیز در ردیف 100 نفر از سرآمدان علمی کشور قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار