دولت با مشوق های صادراتی به کمک دامداران بیاید

رئیس هئیت مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت:در شرایط کنونی پرداخت مشوق های صادراتی و خروج مازاد تولید، بهترین راهکار است چرا که این امر منجر به اجرای خرید شیر خام به نرخ مصوب خواهد شد.

سید احمد مقدسی رئیس هئیت مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به راهکارهای جمع آوری مازاد شیر خام در کشور اظهار داشت: در شرایط کنونی پرداخت مشوق های صادراتی و خروج مازاد تولید، بهترین راهکار است چرا که این امر منجر به اجرای خرید شیر خام به نرخ مصوب 1440 تومان از دامداران خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت مشوق های صادراتی گفت: دولت باید هرچه سریع تر مشوق های صادراتی را ابلاغ کند، ضمن اینکه تغییر الگوی مصرف را هم در جامعه اشاعه دهد چرا که این  دو موضوع در کنار هم به جذب مازاد تولید منجر خواهد شد.

مقدسی با اشاره به خرید حمایتی شیر خام بیان کرد: دولت قانون خرید حمایتی را در بخش کشاورزی مکلف کرده، چنانچه محصولی روی دست تولید کننده بماند به نرخ مصوب خریداری شود و حال اجرای این امر ضرورت دارد .

رئیس هئیت مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به مشکلات عدیده دامداران افزود: در چند ماه اخیر دامداران با مشکلات متعددی مواجه بودند به طوریکه در برخی استان ها تولیدکنندگان شیر خام را دور ریختند و حال باید گفت که اگر مشوق صادراتی تخصیص یابد دیگر نیازی به خرید حمایتی و دورریزی شیر خام به جهت فساد پذیری نیست.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار