خدمتگزار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

اعلام آمادگی تولیت آستان قدس رضوی برای سرمایه گذاری در استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مسیر شفاف و با هماهنگی دستگاه‌های مختلف موانع بر سر راه اشتغال و تولید را برمی‌داریم.

عزم همگانی برای احیا اقتصاد مقاومتیوجه‌الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در توضیح مسئولیت‌هایش درباره تحقق اهداف سیاست‌ اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند. ما به عنوان نمایندگان دولت و خادمین مردم با عزم راسخ دولت، این اهداف را دنبال خواهیم کرد تا به نتیجه برسیم.

استاندار خراسان جنوبی از روند پیگیری مجدانه مسئولان استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: ما تقریبا هر هفته جلسات متعددی را در این ارتباط تنظیم می‌کنیم . محور کار ما رفع موانع و مشکلات بر سر راه تولید، ایجاد اشتغال در جامعه و یافتن سازوکارهای مشخص برای از بین بردن مشکلات موجود است.

وی در ادامه گفت:‌  جهانگیری بعنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی برای دستگاه‌های مجری دستوراتی را در سطح ملی تعریف کردند. در این راستا جلساتی هم با حضور وزرا از جمله وزیر اقتصاد، وزیر نفت، رئیس امور مالیاتی و تأمین اجتماعی در تهران برگزار شد.

خدمتگزار با اشاره به همکاری بخش‌های مرتبط با حوزه تولید و اشتغال تصریح کرد: اکنون مسیر شفاف و روشن است، ما در حال پیگیری هستیم تا با عنایت خداوند بتوانیم موانع بر سر راه اشتغال و تولید را برداریم. ما در جلساتمان از مسئولان کارخانه‌ها و صنایعی که در استان فعالیت می‌کنند دعوت کردیم تا با بیان مشکلاتشان برای حل آنها تدبیری بیاندیشیم.

وی در ادامه از ورود نقطه نظر و دیدگاه‌های صاحب نظران و دانشگاهیان به این جلسات استانی خبر داد و یادآور شد: ما تلاش داریم از همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی استانی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد استفاده کنیم و اخیرا هم رئیس نخبگان را دعوت کردیم و با تشکیل جلسه‌ای با نخبگان از آنها خواستیم نظرات خود را ارائه دهند.

خدمتگزار درباره همکاری تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: جلسه‌ای با حضور وی در حوزه سرمایه گذاری، چه از نظر مادی و چه معنوی برگزار و مقرر شد با امکاناتی که در اختیار دارند سرمایه گذاری را انجام دهند. همچنین با شرکت‌های ایدرو، ایمیدرو و شرکت‌هایی که امکان سرمایه گذاری دارند مباحثی را مطرح کردیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: معادنی که در استان ظرفیت‌های مشخص دارند را شناسایی کردیم و بالگردهایی برای سنجش سطح و عمق آنها به نقشه برداری پرداختند که در نوع خود کار جدیدی است. 
 
وی با تأکید بر اینکه شناسایی ظرفیت‌های استان برای دعوت سرمایه گذاران و ارائه سازوکار مناسب است یادآور شد: تا کنون 8 الی 9 سفیر اروپایی با تیم‌های تجاری خود وارد استان شدند و ما برای آنها مشخص کردیم که در چه زمینه‌ای می‌توانند فعالیت کنند.

خدمتگزار در پایان از همکاری و فعالیت افغانستان با کشورمان خبر داد و گفت: ما با افغانستان بازارچه مرزی داریم و در حوزه صادرات و واردات با سفیر این کشور صحبت کردیم اکنون در بازارهای مرزی تدابیری اندیشیده شده تا اقدامات لازم برای صادرات و واردات صورت گیرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار