در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو هماهنگی همه دستگاه ها

فرماندار شمیرانات گفت: اجرای هر گونه طرح و ایده های اقتصاد مقاومتی منوط به همگرایی، هم افزایی و هماهنگی همه دستگاه های مسئول در سطح شهرستان و استان است.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو هماهنگی همه دستگاه ها

عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: اقتصادمقاومتی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر ملی از سوی مقام معظم رهبری مطرح و به عنوان رویکرد جدی سال 95 بر آن تأکید شد.

وی با توجه به تأکید فراوان مقام معظم رهبری و رهنمودهای رئیس جمهور به عنوان فرماندار قرارگاه اقتصاد مقاومتی بر اهمیت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: با توجه به اهمیت موضوع اقتصادمقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تأکید ویژه رئیس جمهور بر آن، برای فرمانداری شمیرانات تحقق این شعار به عنوان اسناد بالادستی نظام در رتبه اول اهمیت برنامه ریزی و اقدامات اجرایی قرار دارد.


فرماندار شمیرانات گفت: فرمانداری شمیرانات خود را موظف و مکلف به پیگیری و اهتمام بر اجرایی شدن این سیاست می داند و به دنبال آن در اواخر فروردین سال 95 با تشکیل نشستی، نخستین شورای اداری شهرستان با رویکرد تبیین اقتصاد مقاومتی با برش شهرستانی شکل گرفت.


خانمحمدی در ادامه تصریح کرد: محور اصلی بحث در این شورا، نگاه برنامه محور به موضوع توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بود که در قالب چشم انداز توسعه شهرستان مطرح و تبیین شد.


وی افزود: بر این اساس ستاد راهبری اقتصادمقاومتی با برش شهرستانی در فرمانداری با مسئولیت فرماندار به عنوان نماینده دولت در شهرستان و دبیری معاون برنامه ریزی فرمانداری تشکیل و کارگروه تصمیم گیری و اجرایی موضوع طرح ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی نیز شکل گرفت.


فرماندار شمیرانات با اشاره به تشکیل دومین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی فرمانداری در رابطه با رویکرد و تصمیمات مهم در این جلسه گفت: از جمله تصمیمات و رویکردهای مهم فرمانداری شهرستان شمیرانات، صدور و انعکاس ابلاغ اعضای ستاد به همه دستگاه های شهرستانی، تشکیل کار گروه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان با حضور مسئولان شهرستانی، برخی نمایندگان گروه های مردم نهاد و NGO ها و نیز برخی شخصیت ها و افراد اندیشمند و تشکیل جلسات منظم هفتگی ستاد راهبری است.


خانمحمدی با اشاره به تشکیل جلساتی در هفته آینده به منظور تبیین رویکرد اقتصادمقاومتی و اهمیت محورهای مورد نظر در سطح شهرستان، تصریح کرد: برای شرکت در این جلسات از مدیران، کارشناسان ارشد در سازمان مدیریت برنامه ریزی، استانداری و وزارت کشور برای تبیین و تشریح اهمیت اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دعوت به عمل خواهد آمد تا بر این اساس مشکلات، موانع و تنگناهای اجرای اقتصاد مقاومتی با جلب حمایت های مقامات بالادستی حل شود.


وی افزود: یکی دیگر از تصمیمات مهم فرمانداری شمیرانات، تهیه و ارائه ایده و طرح های مورد نظر در شهرستان با مشارکت مردمی و بخش خصوصی است که ضمن انعکاس به مقامات بالادستی برای اجرای این طرح ها، فرایندهای اجرایی و عملیاتی مشخص و در بازه زمانی تعیین شده اقدامات لازم به عمل آید.


فرماندار شمیرانات با اشاره به اهمیت جلب مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری گفت: فرمانداری برای این منظور مقرر شد نشست ویژه ای را با تمام اعضای شوراهای اسلامی شهری و روستایی، دهیاران و نخبگان محلی تشکیل و خواستار مشارکت مردم و سرمایه گذاران در مسیر توسعه و طرح های اقتصاد مقاومتی باشد.


خانمحمدی با اشاره به لزوم رفع موانع و صدور مجوزها برای برخی طرح های نیمه تمام، تصریح کرد: بخشی از طرح های نیمه تمام و پروژه ها با توجه به ساختار شهرستان شمیرانات بر اساس 2 محور مهم و استراتژیک گردشگری و توسعه اقتصاد کشاورزی و باغداری روستایی به لحاظ ضرورت توانمندسازی روستاها نهایی و به دستگاه های ذی ربط استانی و کشوری منعکس شد تا نسبت به رفع موانع و صدور مجوزهای قانونی اقدامات لازم به عمل آید.


وی افزود: اجرای هر گونه طرح و ایده های اقتصاد مقاومتی منوط به همگرایی، هم افزایی و هماهنگی همه دستگاه های مسئول در سطح شهرستان و استان است و این موضوع باید به عنوان اولویت اول و جدی ترین مقوله کاری سال 95 در دستور کار همه مسئولان دستگاه های اجرایی و ادارات قرار گیرد.


فرماندار شمیرانات در رابطه با اهتمام برخی از دستگاه ها برای نیل به اهداف رویکرد اقتصاد مقاومتی، گفت: پیش نیاز اساسی و فوری اقدامات اجرایی هرگونه طرح و برنامه در مسیر توسعه شهرستان و نیل به اهداف عالیه رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اهتمام ویژه برخی از دستگاه ها و سازمان ها از جمله سازمان محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور آب و بنیاد مسکن در جهت باز کردن مسیر تعاملی و همکاری بین بخشی، حذف بروکراسی زائد با حفظ الزامات قانونی است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار