کمبود 1000 تخت درمانی در شیراز

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با استقبال مردم از اجرای طرح تحول در استان فارس با کمبود1000 تخت درمانی مواجه هستیم.

محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با وضعیت بیمارستان های استان فارس پس از اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: با اجرای این طرح فشار هزینه های درمانی بر مردم کاهش یافته، بسیاری از بیمارستان ها از وضعیت بسیارنامناسب خود خارج شده اند و به نظر می رسد با رضایتمندی افراد همراه بوده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت با مشکل کمبود فضای درمانی در بیمارستان های بزرگ نمازی و شهید فقیهی مواجه شده ایم، تصریح کرد: این مشکل در اورژانس این بیمارستان ها چشمگیرتر است که به دلیل کاهش هزینه خدمات درمانی و ارتقای کیفیت، مراجعات مردم به این مراکز افزایش یافته و حتی افرادی که تا قبل از اجرای طرح تحول به مراکز درمانی خصوصی مراجعه می کردند، از بیمارستان های دولتی استقبال می کنند که امیدواریم با حمایت های وزارت بهداشت برای توسعه تخت های بیمارستانی این مشکل حل شود. 

ایمانیه با اعلام اینکه در شهر شیراز با کمبود حداقل 1000 تخت بیمارستانی مواجه هستیم، افزود: به همین میزان تخت در مراکز درمانی در حال ساخت هستند که اگر اعتبارات ساخت بیمارستان ها به طور مناسب تامین شود، می توانیم از کافی بودن این تخت ها تا 30 سال آینده اطمینان داشته باشیم.

وی درباره وضعیت بیمارستان های فرسوده استان فارس اظهار کرد: عمده مراکز درمانی شیراز بیش از 50 سال از عمر آنها می گذرد و اعتبارات اختصاص یافته برای مرمت و بازسازی کافی نبوده که با قول های داده شده بخش هتلینگ بیمارستان های نمازی و شهید فقیهی راه اندازی شوند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت پزشکان متخصص و فوق تخصص را مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: در اکثر رشته ها وضعیت خوبی داریم اما در رشته های رادیولوژی، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و رشته های فوق تخصصی جراحی عروق و شبکیه چشم با کمبود پزشک مواجه هستیم. 

وی از ساخت بیمارستان مجهزی برای پیوند اعضا در شیراز که قطب پیوند کبد در کشور محسوب می شود، خبر داد و افزود: امیدواریم این بیمارستان تا پایان سال به بهره برداری برسد که با راه اندازی آن امکانات پیوند چندین برابر می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار