رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران مطرح کرد؛

تکاپو طرحی برای ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران گفت: طرح تکاپو برای توسعه کسب و کار و توسه پایدار و ایجاد اشتغال یکی از موضوعات مهم شورای عالی مدیریت و برنامه ریزی استان تهران است.

تکاپو طرحی برای ایجاد اشتغال و فضای کسب و کاربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه  استان تهران که امروز(دوشنبه) برگزار شد؛ با اعلام برنامه‌های این شورا اظهار داشت: در جلسه اول شورا عالی وضعیت دو شهرستان فیروز کوه و دماوند به وسیله شورای عالی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و طبق گفته استاندار تمامی طرح‌های ارائه شده توسط نهادها و سازمان‌های این دو شهرستان باید بعد از بررسی و تایید شورای عالی توسعه به مرحله اجرا برسد.

وی با اشاره به مشکلات و موانع شهرستان لواسان، افزود: طرح جامع شهرستان لواسان با مشکلاتی روبرو بوده که باید در این شورا مورد ارزیابی قرار گرفته و اقدامات لازم برای آن انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران، گفت: یکی از مباحث اصلی و اولیه جلسه برنامه ریزی و توسعه استان تهران برنامه سند ملی کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیر واگیر است که بر این اساس دولت در سال گذشته مصوباتی را به تمامی استاندارها ابلاغ و بر اساس آن تمامی دستگاههای اجرایی مواردی را مصوب کردند و طبق دستور وزیر بهداشت این سند به مرحله اجرایی رسید.

ترکی در ادامه تصریح کرد: سند برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر در سال 94 به منظور ارائه بار بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط ارائه شده و به وسیله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب شد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بر اساس این سند موظف است سهم واردات انواع روغن پالم خام و بسته بندی شده به میزان حداکثر 30 درصد کل روغن وارداتی رعایت و بر جلوگیری از افزاریش واردات آن نظارت کنند.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران گفت: سازمان حفظ نباتات مکلف است به منظور پیشگیری از عرضه آفت کش های غیر مجاز و استفاده نامناسب از سموم دفع آفات به طراحی، تصویب و استقرار نظام تولید، واردات و توزیع سم به مراکز فروش مجاز اقدام کند به نحوی که فروش و عرضه انواع سموم دفع آفات نباتی فقط در این شبکه و تحت نظر محقیق انجام شود.

ترکی در  رابطه با وظایف سازمان ملی استاندارد، تصریح کرد: این سازمان مکلف است تا ضمن بازنگری استانداردهای نمک در تمامی نان‌های سنتی را در حد یک درصد مصوب کند و مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در حسن اجرای استانداردهای اجباری نان سنتی نظارت داشته باشند.

وی در رابطه با اجرا و پایش برنامه غنی سازی آزاد با آهن و اسید فولیک تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالی پزشکی مکلف به ارائه گزارش فصلی از این برنامه به تفکیک استان‌ها به دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت قضایی شد.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران بیان داشت: بر اساس مصوبات این شورا سازمان حفاظت محیط زیست مکلف شد تا به منظور افزایش آمادگی مردم برای اتخاذ تدابیر خود مراقبتی در مواقع تشدید آلودگی هوا و تعیین ارزیابی وضعیت آلاینده‌ هوا در تمامی شهرهای بالای 300 هزار نفر و شهرهای درگیر با ریز گردها به عنوان یک برنامه واحد و منسجم و با همکاری استفاده از ظرفیت‌های وزارت کشور، سازمان هواشناسی کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، شهرداری‌ها و شورای عالی استان‌ها نسبت به یکپارچه سازی و بهره برداری صحیح از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای موجود و استقرار ایستگاه‌های جدید اقدمات لارم را انجام دهد.

ترکی افزود: در راستای تحقق بحث سلامت تمامی دستگاه‌ها مکلف به ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، توسعه مهارت‌های زندگی بوده نسبت به تدوین و اجرای برنامه عملیاتی بهبود وضعیت سلامت کارکنان خود بر اساس بسته پایه خدمات سلامت کارکنان دولت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: دومین محور دستور کار این جلسه ارائه سند ملی  راهبردی انرژی کشور است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران در رابطه با اجرای طرح تکاپو تصریح کرد: اجرای این طرح به منظور تقویت تولید داخلی، حل مشکل رکود، مهار گرانی و رفع بیکاری حائز اهمیت است.

ترکی در ادامه تاکید کرد: طرح تکاپو بنگاههای خرد، کوچک و متوسط  را مورد هدف خود قرار داده و زمینه ساز ایجاد اشتغال و رونق کسب کار آنها است.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت مواد اولیه، طراحی محصول تولیدی و چگونگی تامین بازار فروش این بنگاه‌ها، افزود: کمیت و تعداد اشتغال چه در کسب و کارهای که موجود است و چه برای ایجاد اشتغال جدید جزء اولویت‌های اصلی طرح تکاپو است و هزینه این طرح طبق پیش بینی‌های انجام گرفته بالغ به 92 میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران گفت: طرح تکاپو طرحی اجرایی بوده و خروجی مشخصی دارد که هر ماه میزان اشتغال ایجاد شده را می‌توان با کد ملی افراد بررسی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار