جلیلی در همایش در "امتداد مسیر":

خواب غلبه آمریکا بر انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خواب غلبه آمریکا بر انقلاب اسلامی هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

خواب غلبه آمریکا بر انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش در "امتداد مسیر" که عصر امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: سوم خرداد روزی است که انقلاب اسلامی افسانه اسطوره شکست ناپذیری آمریکا را مخدوش کرد و رویای آمریکایی ها را به چالش کشید.

وی افزود: سوم خرداد روزی است که مقامات آمریکایی به نوه های خود خواهند گفت ما آن روز نتوانستیم هیچ غلطی کنیم.

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مناسبات شکل گرفته درجهان تحت یک نظم بین المللی گفت: می‌‎بینیم که از 70 سال پیش قدرتی به اتکای سلاح هسته‌ای به مردمی حمله هسته‌ای می‌کند و هزاران انسان را به خاک و خون می‌کشد و این قدرت جنایتش را در همان سال تکرار می کند، امروز 70 سال از آن می‌گذرد و در این 70 سال آن قدرت همچنان در کشور ژاپن حضور نظامی دارد و تمام سربازان آن نیز ازمصونیت قضائی برخوردار هستند و در آنجا حضور نظامی را تثبیت می کنند و می گویند هنوز اعتمادسازی نشده است.

وی ادامه داد: رییس جمهور آمریکا نیز امروز بیان می کند که به خاطر این فاجعه عذرخواهی نخواهم کرد و این یک منطق استکباری است، چند روز پیش نیز یکی از افراد آنها می گوید متاسفم که این تعداد انسان کشته شده اند و عذرخواهی نیز نمی کند و این یک واقعیت سیاست خارجی و بین المللی در عرصه جهانی است، برخی افراد که به واقع بینی توصیه می کنند که توصیه درستی نیز است و بایستی این واقعیت را ببینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: در سند استراتژی امنیت ملی که در سال 2015 منتشر شد در مقدمه آن که توسط رییس جمهور آمریکا نوشته و درمتن آن تاکید شده است ما در قرن آینده باید رهبری جهان را از آن آمریکا کنیم؛ اینها که ادعای دموکراسی دارند کسی نیست از آنها سوال کند چرا و به چه دلیل باید اینگونه باشد.

جلیلی افزود: همچنین در این سند بیان شده است نه تنها رهبری جهان باید از آن ما باشد بلکه باید فاصله معنادار ما با بقیه حفظ شود.

وی ادامه داد: می گویند برای حفظ رهبری در 100 سال آینده به طور یکجانبه اقدام نظامی خواهیم کرد و اگر لازم باشد سلاح هسته ای را نیز به کار خواهیم گرفت. 

جلیلی ادامه داد: وقتی کسی برای خودش چنین امتیازاتی قائل باشد ادعا می کند درتمام دنیا باید او نظردهد و حتی نیاز کشورها را بایستی او تعیین کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به حماسه سوم خرداد اشاره کرد و گفت: سوم خرداد اینجا معنا پیدا می کند که ملتی می ایستد و از حقوق و ارزش های خود دفاع و افسانه شکست ناپذیری آمریکا را می شکند.

جلیلی افزود: در جنگ صدام به ایران می بینیم که صدام یک عروسکی بیش نیست؛ چه کسانی در سوم خرداد شکست خوردند؟ خود آنان بیان می کنند که از صدام حمایت و پشتیبانی سیاسی کرده اند.

وی ادامه داد: کسانی که برای کارکردن چند سانتریفیوژ زیرنظر دوربین های آژانس پنج قطعنامه صادرمی کردند آن زمان کجا بودند؟ آنها همه آنچه داشتند را به کارگرفتند و یک دفعه سوم خردادی ایجاد می شود که خواب آنها تعبیر نمی شود و درسی می دهد که آمریکا می فهمد خواب غلبه بر انقلاب اسلامی هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

جلیلی گفت: اینطور نیست کسی که خودش می گوید پنج هزارکلاهک هسته ای دارم و نسل های جدید آن را آزمایش می کنم برای چند سانتریفیوژ همه کارش را رها کند و بگوید 18 روز صحبت کنیم. چند سانتریفیوژی که اذعان دارند که اگر اینها کار کند شاید چند سال دیگر ایران بتواند یک بمب پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنها از چیز دیگری نگران هستند و می بینند اسطوره ای درحال شکل گیری است که نمی ترسد و افسانه شکست ناپذیری آمریکا را دامن می زند و نشان می دهد و اثبات می کند.

جلیلی ادامه داد: سقوط شاه، صحرای طبس، شکست صدام و پیشرفت و نفوذ پیام انقلاب اسلامی هر کدام برای آمریکا یک کاووس است که برای جبران آن نیاز به افسانه پردازی برای نوه هایش دارد.

وی گفت: آمریکا می فهمد یک قدرتی پیدا شده که از یک جنس دیگری است و فقط یک بحث سیاسی نیست که یک نظام رفته و دولت دیگری آمده است بلکه یک رویکرد تمدنی در حال شکل گیری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: صحبت های اخیر که گفتند به نوه های خود این را بگوئید اثبات کرد شما با کسی طرف هستید و کسی روبروی شما است که اعتقادی به برد- برد ندارد و رسما می گوید من دنبال تسلیم کردن بودم.

جلیلی افزود: منطق آنان زور است و به خاطر همین همه جا اولین گزینه آنان گزینه نظامی است، در برخورد با ما نیز اولین گزینه ای تحمیل کردند جنگ هشت ساله بود.

وی یادآورشد: درمصر نیز دیدیم وقتی «مرسی» انتخاب شد چون دیدند منافع آنها تامین نمی شود به راحتی او را کنار گذاشتند؛ آنان که ادعای دموکراسی می کنند در منطقه ما با حاکمان مستبدی که در کشورشان یک انتخاب نبوده جلسه می گذارند و می گویند اینها متحدین منطقه ای ما هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها منطق استکباری دارند و اینطور نیست که بگویند اگر این موضوع تمام شد وارد بعدی شویم و به صراحت می گویند یک گام که برداشته شد به معنای تمام شدن نیست، این شروع بر یک پایان باید باشد و به خاطر همین صحبت از برجام یک، دو و سه می کنند.

جلیلی افزود: ملت ما به آمریکا نشان داده است هر جا رویارویی بوده او باید عقب نشینی کند و باید بداند هنوز شروع بر پایان ابرقدرتی آمریکا است و این حرکت دنبال می شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
احسنت دکتر وطن پرست خیلی مردی
آخرین اخبار