اجرای آیین نامه شورای صنفی دانشجویان در دانشگاه‌ها الزامی شد

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از ابلاغ آیین نامه شورای صنفی و شیوه نامه آیین نامه انضباطی دانشجویان به دانشگاه‌ها و لازم‌الاجرا شدن آنها خبر داد.

ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ابلاغ آیین نامه شورای صنفی دانشجویان گفت: آیین نامه شورای صنفی دانشجویان و شیوه نامه آیین نامه انضباطی دانشجو به تصویب محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

وی با اشاره به ابلاغ این موارد به دانشگاه‌ها افزود: از زمان ابلاغ آیین نامه شورای صنفی دانشجویان و شیوه نامه آیین نامه انضباطی دانشجو به دانشگاه‌ها، لازم الاجرا شده است.

ریاضی بیان کرد: مهمترین ویژگی شیوه نامه انضباطی که بر اساس مفاد آیین نامه انضباطی شورای عالی تصویب و امضا شده، نحوه رسیدگی به ایجاد وحدت رویه در بررسی پرونده تخلفات دانشجویان و تنبیهات متناسب با آن است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر از آنجا که برای تخلفات یکسان تنبیهات متفاوتی داشتیم با بررسی‌های انجام شده در شیوه نامه اصلاحات مورد نظر صورت گرفت. تنظیم پرونده مستندسازی در چارچوبی که باید در کمیته‌های تجدید نظر قرار گیرد با دقت تعریف شده و کار حقوقی جامع انجام گرفت. 

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: براساس نظام حقوقی "آیین دادرسی"، برای رسیدگی به هر موضوعی راهی خاص مشخص شده، در حقیقت این شیوه نامه، مفصل و با دقت همه جزئیات را از مرحله وقوع یک تخلف تا نحوه اعلام و رسیدگی مشخص کرده است.

ریاضی یادآور شد: به زودی با دانشگاه‌های بزرگ و دبیر کمیته‌های انضباطی در دانشگاه‌ها، جلسه‌ای برای توضیح، رفع ابهام و کارگاه‌های آموزشی به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار