نخستين تصاوير پايگاه آموزشی ارتش آمريکا در شمال سوريه + فیلم

نخستين تصاوير پايگاه آموزشی ارتش آمريکا در شمال سوريه را سی ان ان پخش کرد و گزارش داد در اين پايگاه ، عمليات ويژه آموزش داده می شود.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛سی ان ان گزارش داد: ارتش آمريکا انتظار دارد در اين پايگاه و ديگر پايگاه های سری خود در سوريه به اندازه کافی از نيروهای محلی آموزش بدهد تا بتوانند پايتخت خودخوانده ی (گروه تکفيری تروريستی) داعش را در رقه بازپس بگيرند.

خبرنگار سی ان ان مدعی شد، تنها رسانه ای بود که ژنرال جوزف ووتل ، فرمانده عمليات نظامی آمريکا ضد داعش را در سفر سری و يک روزه اش به شمال سوريه همراهی می کرد.

ووتل از اهداف سفرش را ديدار با سران نيروهای دموکراتيک سوريه خواند و افزود، همچنين می خواستم با گروه مشاوران خود ديدار و گفتگو داشته باشم.

باربارا استار ، خبرنگار سی ان ان گفت: از آنها خواسته شده است از بيان جزئيات سفر به سوريه و اينکه چگونه خود را به آنجا رسانده اند خودداري کنند چرا که ژنرال ووتل هم در شرايط امنيتي ويژه به شمال سوريه سفر کرده است.  
استار اضافه کرد: ووتل به چندين مکان سر زده است که مجاز به افشای آن نيستيم. وی با سران نيروهای دموکراتيک ديدار داشته و درباره پيشرفت آموزش نيروهای عرب محلی با آنان گفتگو کرده است.

سخنگوی نيروهای دموکراتيک سوريه از کند بودن روند کمک رسانی آمريکا گلايه دارد و می گويد نيروهای عرب محلی به شدت به سلاح و مهمات بيشتری نياز دارند. وی مي گويد تعداد محدودی سلاح های قديمی در اختيار آنان گذاشته شده است.  

سی ان ان مجاز نيست همه جزئيات پايگاه آموزشی را نشان بدهد و به علت تدابير شديد امنيتی در منطقه مشاوران آمريکايی حاضر نشدند در گفتگوها درباره وضعيت شان در سوريه گفتگو کنند.

جوزف ووتل گفت، از آنجا که مسئوليت عمليات و نظاميان آمريکايی حاضر در سوريه بر عهده ی وی قرار دارد بايد می آمد و از نزديک در جريان امور قرار می گرفت.


لینک دانلود





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار