در گفتگو با یک روزنامه روسی؛

رئیس جمهور چک: به استقرار سامانه موشکی آمریکا در رومانی برای مقابله با ایران احتیاجی نداریم

رئیس جمهور چک ضمن انتقاد از اعمال تحریم علیه روسیه، گفت برای استقرار سامانه موشکی آمریکا در رومانی ضرورتی وجود ندارد.

رئیس جمهور چک: به استقرار سامانه موشکی آمریکا در رومانی برای مقابله با ایران احتیاجی نداریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، رئیس جمهور چک سیاست تحریم های غرب علیه روسیه را مانعی در برابر اعتماد‌آفرینی خواند. 

میلوش زمان سیاست تحریم های غرب علیه روسیه را راهبرد باخت- باخت توصیف کرد و افزود چنین اقداماتی به هیچ وجه به پیشبرد مناسبات دوجانبه کمک نخواهد کرد و مانعی در مسیر اعتمادآفرینی خواهد بود. 

رئیس جمهور چک درباره  مسئله استقرار سامانه های موشکی در شرق اروپا گفت هم اکنون ضرورتی برای استقرار این سامانه ها وجود ندارد.  

وی به سامانه های موشکی اشاره داشت که آمریکاییها هدف از استقرار آنها را مقابله با تهدیدهای ایران عنوان می کنند. 

میلوش گفت: «حال که تحریم های ایران لغو شده است کاملا مطمئن نیستم که اروپا واقعا به این سامانه موشکی نیاز داشته باشد. ایرانی‌ها موشک های بالستیک دارند، اما هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید که این کشور دارای تسلیحات هسته ای است. ما امروز به چنین سامانه ای نیاز نداریم. »

میلوش در مصاحبه با روزنامه روسی روسیسکایا گازتا در ارتباط با اوضاع اروپا به دنبال موج ورود آوارگان به این قاره خاطر نشان کرد این تقابل فرهنگی ارزش های اروپا را تهدید می کند و آنچه در بلژیک، فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای همسایه به دنبال ورود آوارگان از خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد هستیم موید این مطلب است. 

وی افزود : « مشکل آنجاست که اتحادیه اروپا به بحران عادت ندارد و نمی تواند در مواجهه با آن به سرعت واکنش نشان دهد. مهاجرت غیرقانونی بحرانی بزرگ و شاید سخت ترین آزمایش برای اتحادیه اروپا در طول تاریخ آن بود.» 

رئیس جمهور چک خاطر نشان کرد راه حل ممکن برای بحران آوارگان در اروپا می تواند مسدود کردن کامل مرزهای اتحادیه اروپا باشد. نه تنها جمهوری چک بلکه لهستان، مجارستان، اسلواکی و احتمالا رومانی موضعی متفاوت از فرانسه و آلمان دارند و مشخص نیست چرا ایتالیا و یونان برای کنترل مرزهای خود هیچ اقدامی نمی کنند. 

وی خاطر نشان کرد تشکیل نیروهای مسلح مشترک که مسئولیت نظارت و کنترل بر مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا را بر عهده داشته باشند امری ضروری است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار