معاون فرهنگی اوقاف خبر داد:

تربیت یک میلیون و 500 هزار حافظ قرآن در دستور کار اوقاف

در 2 ماه اخیر 370 مورد وقف جدید با نیات خیرخواهانه مانند کمک به ازدواج، قرآن و اهل بیت(ع)، ایتام و مستمندان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری کنگره امامزاده محمد هلال بن علی(ع) که صبح امروز چهارم خرداد در سالن شهید محلاتی این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: معرفی نقش آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در سیمای فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و تمدن سازی کشور از مهمترین اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه است.
وی با اشاره به اینکه تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور یکی از تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری بوده است، افزود: بر همین اساس از سال 92 طرح جامع قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه در اوقاف راه اندازی شد که یکی از شاخصه های این طرح معرفی و شناخت مردم نسبت به این امامزادگان واجب التعظیم است.
شرفخانی ادامه داد: برپایی همایش های بزرگداشت و تکریم امامزادگان در روز 5 ذی القعده در راستای فرمایشات رهبر انقلاب برنامه ریزی شد و تاکنون چند کنگره موضوعی امامزادگان در استان های اصفهان، کهگلویه و بویراحمد و خراسان رضوی برگزار شده است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: معرفی شخصیت و ویژگی های این امامزاده ، بررسی علل مهاجرت ایشان به ایران و آثار و برکات این حضور ، نقش این آستان مبارک در عرصه های فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و همچنین عرصه های انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت ، جلوه های معماری و تاریخی این امامزاده و نقش آن در توسعه گردشگری مذهبی و راهکارهای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه از جمله محورهای فراخوان مقاله و آثار برای کنگره ملی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) بود.
وی با بیان اینکه 253 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، گفت: 113 مقاله و 140 اثر فرهنگی اعم از کتاب و نرم افزار و ... با موضوع حضرت محمد هلال بن علی(ع) به دبیرخانه رسیده که در مراسم افتتاحیه از آنها رونمایی می شود.
شرفخانی افزود: کتابهای «رساله هلالیه»، «فرزند علی(ع)»، «ستارگان حریم هلال» و «ستایشگران هلال» از جمله کتابهایی هستند که در کنگره ملی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) رونمایی می شوند.
معاون فرهنگی اوقاف از رونمایی دو فراخوان کنگره دیگر خبر داد و گفت: کنگره حضرت سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه استان گیلان و کنگره ملی امامزاده سید بهلول در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی به ترتیب امسال و سال آینده برگزار خواهند شد.

ثبت 370 وقف جدید در دو ماه نخست سال 95

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی در ادامه افزود: امسال برنامه ریزی کرده ایم که در 5 سال آینده تربیت یک میلیون و پانصد هزار حافظ قرآن را در دستور کار قرار دهیم و بر همین اساس سهمیه های شهرستانی و استانی را برای حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی قرآن ابلاغ کرده ایم.
وی با اشاره به طرح ملی «رحله» که از سال گذشته کار خود را آغاز کرده است، گفت: این طرح امسال هم ادامه دارد و داوطلبان طی دو ماه آموزش شبانه روزی حافظ چهار جزء قرآن کریم می شوند.
معاون فرهنگی اوقاف عنوان کرد: سال گذشته هزار و 500 نفر در طرح ملی رحله آموزش دیدند که این رقم امسال به بیش از 2 هزار نفر می رسد و داوطلبان تا 25 خرداد برای ثبت نام در این طرح فرصت دارند.
شرفخانی در پایان از آمار وقف های جدید سال 95 خبر داد و اظهار داشت: در 2 ماه اخیر 370 مورد وقف جدید با نیات خیرخواهانه مانند کمک به ازدواج، قرآن و اهل بیت(ع)، ایتام و مستمندان و مساجد و امامزادگان انجام شده  و در سامانه جامع موقوفات کشور به صورت رسمی ثبت شده اند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار