والیبال انتخابی المپیک – ژاپن

بلندقامتان ایران، مسن‌ترین تیم رقابت‌ها

تیم ملی والیبال ایران با میانگین سنی 29 سال مسن‌ترین تیم حاضر در مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو است.

به  گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران این روزها در کشور ژاپن به سر می‌برد تا از سه روز دیگر پیکارهای خود را برای کسب سهیه المپیک ریو آغاز کند.

پیش از آغاز مسابقات و در حالی که آمار سنی بازیکنان و تیم‌ها اعلام شد، تیم ملی والیبال ایران با میانگین 29 سال سن ، مسن‌ترین تیم مسابقات لقب گرفت. در تیم ملی ایران فرهاد ظریف با 34 سال سن بزرگترین بازیکن و محمد جواد معنوی نژاد با 21 سال کم سن و سال ترین ملی‌پوش ایران است.

این در حالی است که استرالیا جوانترین تیم رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو در کشور ژاپن است که میانگین سنی آنان ۲۵ سال است. جوانترین بازیکن این تیم ۲۱ ساله و با تجربه ترین آنها ۳۰ ساله است که اختلاف ۹ ساله بازیکنان این تیم نشان از قدرت جوانی در تیم استرالیا است.

در این میان تیم‌های تیم های لهستان و ژاپن میزبان این رقابت ها به ترتیب با میانگین سنی ۲۷٫۶۵ و ۲۷٫۲ در رتبه سوم و چهارم از نظر سنی هستند. جوانترین بازیکن لهستان ۲۱ سال و مسن ترین عضو آن تیم ۳۸ ساله است. در ۲۰ بازیکن معرفی شده تیم ژاپن نیز جوانترین بازیکن ۲۰ سال دارد و با تجربه ترین آنها ۳۶ ساله است.

همچنین  تیم‌های چین ، فرانسه  و ونزوئلا  از نظر میانگین در رتبه‌های پنجم تا هفتم قرار دارند. گفتنی است در ترکیب ۲۰ بازیکن معرفی شده ونزوئلا پنج بازیکن ۲۱ ساله حضور دارند.

سعید معروف، مهدی مهدوی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور، حمزه زرینی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات، فرهاد ظریف، علیرضا مباشری، محمد جواد معنوی نژاد و مهدی مرندی ۱۶ ملی پوش والیبال ایران هستند که در کشور ژاپن حضور دارند و 14 نفر نهایی بعد از دیدار دوستانه با لهستان انتخاب خواهند شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار