افزایش 12 درصدی مبنای رشد امسال تعرفه های پزشکی

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: وضعیت تعرفه های پزشکی و میزان رشد آنها هفته آینده تعیین تکلیف و اعلام می شوند.

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاخیر دوماهه در اعلام تعرفه های پزشکی اظهار کرد: یکشنبه آینده پس از جلسه وزارت بهداشت تکلیف تعرفه های پزشکی مشخص و نرخ جدید آنها اعلام می شود . 

وی گفت: با توجه به تعیین  تعرفه ها بر اساس تورم ، افزایش 12 درصدی به عنوان حداقل مبنای رشد از سوی نظام پزشکی به هیئت دولت پیشنهاد شده که البته اعلام نرخ جدید طی روزهای پایانی هفته جاری نیر دور از انتظار نیست .

معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی همچنین با اشاره به وضعیت افزایش تعرفه ها طی چند سال اخیر اظهار داشت: تعرفه ها ی پزشکی در سال 93،  25 درصد و در سال 94 ، 17 درصد رشد داشته در حالیکه تاخیر در اعلام نرخ جدید با ایجاد مشکلاتی در خصوص حقوق و دستمزد جامعه پزشکی در مراکز دولتی و خصوصی ، مشکلاتی را نیز با خود به همراه آورده است زیرا معمولا پس از ابلاغ تعرفه ها ، تا اجرای آن در سایر استان‌های کشور حداقل 2 الی 3 ماه زمان می برد و تقریبا امسال یک چهارم از زمان اعلام، ابلاغ و اجرای تعرفه ها از دست رفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار