طلای سرخ به ثبات رسید/ جهش صادرات زعفران در سال جاری

نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت:دوماهی است که قیمت محصول به ثبات رسیده به طوریکه حداقل هر کیلو زعفران 5 میلیون و 400 تومان و حداکثر 6 میلیون و 700 هزار تومان است.

غلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت قیمت طلای سرخ اظهار داشت: بنا بر آمار وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته تولید طلای سرخ دو استان خراسان رضوی و جنوبی بیش از 310 تن بوده که در مقایسه با سال 93 افزایش چشمگیری داشته است و پیش بینی می شود امسال با توجه به وضعیت جوی مناسب و بارش های به موقع تولید از رشد 20 درصدی برخوردار باشد.

میری با اشاره به آمار صادرات سال گذشته بیان کرد: متاسفانه گمرگ آمار صحیحی از میزان صادرات سال گذشته ارائه نداده است اما با توجه به افزایش بی رویه قیمت در سال گذشته می توان گفت که میزان صادرات در مقایسه با سال 93 ، کاهش داشته است.

نائب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به دلایل کاهش صادرات در سال گذشته خبر داد و گفت افزایش 50 درصدی قیمت محصول در سه ماه ابتدای سال گذشته موجب شد که میزان صادرات افت چشمگیری داشته باشد چرا که خریداران خارجی حاضر به خرید زعفران با قیمت های نجومی نبودند.

وی با اشاره به قیمت طلای سرخ افزود: دو ماهی است که قیمت محصول به ثبات رسیده به طوریکه حداقل هر کیلو زعفران 5 میلیون و 400 تومان و حداکثر 6 میلیون و 700 هزار تومان است.

میری ادامه داد: با توجه به ثبات قیمت زعفران و بالانس عرضه و تقاضا روند صادرات در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

نائب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به حباب کاذب قیمت عنوان کرد: در حال حاضر در بازار زعفران شاهد نوسانات و حباب کاذب قیمت نیستیم و گفتنی است که در صورت ادامه ثبات قیمت ها شاهد جهش صادرات خواهیم بود. 

انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار