کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

خرید تضمینی گندم افزایش یافت/ گوشت ارزان شد

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: در حال حاضر میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته 400 هزار تن افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خرید حمایتی شیر خام تنها ناجی دامداران تا کاهش قیمت گوشت از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران گفت:با توجه به رایزنی انجام شده شرایط صادرات قزل آلا به روسیه مهیا شده به طوریکه ظرف یک الی دو هفته آینده صادرات اجرایی می شود.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت:آزاد و یکسان سازی قیمت گندم و آرد می تواند در افزایش کیفیت موثر باشد.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران گفت:در حال حاضر وضعیت پرواربندی گوسفند و گوساله مناسب است و پیش بینی می شود که در ماه رمضان مشکلی در عرضه گوشت قرمز و دام بوجود نیاید.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور گفت:از ابتدای خرداد ماه، خرید حمایتی شیرخام از دامداران آغاز شده اما هنوز میزان خرید به سقف روزانه 1200 تن نرسیده است.
مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان میگو سیستان و بلوچستان گفت:در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه آبزی پروری می بایست بانک ها با اعطای منابع مالی مناسب،مشکل کمبود نقدینگی تولید کنندگان را مرتفع کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در مقایسه با اسفند ماه 4 هزار تومان و دو هفته اخیر هزار تومان کاهش داشته است.

نائب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به تقاضای بالای برنج ایرانی باید گفت که واردات برنج ایرانی تاثیری در قیمت ها ندارد.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: در صورت ادامه روند کاهش صادرات پیش بینی می شود که قیمت هر کیلوتخم مرغ به مرز 2 هزار و 500 تومان برسد.

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: در حال حاضر میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته 400 هزار تن افزایش داشته است.
چند سالی است که موضوع مصرف محصولات تراریخته و دستکاری شده ژنتیک در کشاورزی کشور مطرح شده اما همواره ابهاماتی در مورد اثرات سوء آن بر انسان و محیط زیست وجود داشته است.

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: با توجه به اینکه برداشت چین اول امروز و فردا به پایان می رسد اما هنوز این نرخ از سوی شورای اقتصاد تعیین نشده است.

انتهای پیام/













اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار