اصفهان؛

اردوی هنرمندان پیشکسوت اصفهانی سرآغازی بر ارائه کارهای هنری

اردوی پیشکسوتان و فعالین حوزه موسیقی اصفهان در هنرسرای خورشید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با تدارک یک اردوی تفریحی در باغبهادران اصفهان، مصمم شد تا بسیاری از هنرمندان در رشته‌های مختلف را در کنار یکدیگر جمع کند تا این همراهی سرآغازی بر کارهای هنری فراوان در شهر هنرپرور اصفهان باشد.

 منصور قربانی رئیس هنرسرای خورشید اصفهان در این زمینه گفت: این گردهمایی که در روزهای آخر هفته اصفهان به منظور تفریح و گردش اهالی هنر به ویژه پیشکسوتان هنر اصفهان انجام گرفت، مقدمه‌ای برای در کنار هم قرار گرفتن بسیاری از هنرمندان را فراهم کرد.

 وی با اشاره به حضور نزدیک به 40 نفر در این برنامه، بیان داشت: مهترین حلقه مفقوده که در بین اهالی هنر به ویژه در شهر اصفهان شاهد آن هستیم، این است که این افراد از در کنار هم بودن لذت نمی‌برند و این موضوع سبب بسیاری از جریانات داخلی شده که یکی از آنها عدم اطلاع این هنرمندان از احوال یکدیگر است.

قربانی افزود: حضور در این برنامه‌ها سبب ارتقای اندیشه، تعامل، تفکر و حتی ایجاد قدرت اجرایی برای افراد خواهد شد؛ بنابراین حضور این هنرمندان که اکثر آنان از پیشکسوتان بودند موجب هم‌اندیشی آنان شده و حتی عامل شکل‌گیری ایده‌ها و پروژه‌های جدید نیز شد.

استاد حسین نیکونژاد، پژوهشگر موسیقی و یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در این اردو اظهارکرد: این اردو به علت حضور بسیاری از اهالی هنر حال و هوای هنری فراوانی داشت و افراد با آواز، شعر و حتی نواختن موسیقی‌های مختلف از این دورهمی نهایت استفاده را کرده و اوقات را به خوبی سپری کردند.

وی بزرگترین معضل ایجاد شده در بخش هنر اصفهان را وجود انجمن‌هایی عنوان کرد که در آن شعر و آهنگ خارج از چهارچوب هنری نواخته می‌شود و گفت: باید بیشتر به سمت تدریس موسیقی در چهارچوب مشخص و مدون و نهادینه کردن آن به عنوان یک هنر فعالیت کنیم.

 نیکونژاد به چاپ 4 جلد کتاب با عنوان" چهره افروختگان خطه زنده‌رود" اشاره کرد و گفت: در این کتاب سعی شده بسیاری از هنرمندان اصفهان در رشته موسیقی و شعر به ایران و جهان معرفی شوند.

استاد احمد هنرمند؛ فعال رشته هنری " نی" و " آواز" نیز برگزاری این اردو را از نظر معانی و مفاهیم بسیار عالی توصیف کرد و ادامه داد: حضور هنرمندان پیشکسوت در کنار برخی از هنرمندان جوان در این طبیعت زییا فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر و تبادل نظر را فراهم کرد.

وی بیان داشت: در این گردهمایی تبادل نظری در مورد حال و گذشته هنر موسیقی اصیل و موسیقی علمی و پاپ و حتی دیگر موسیقی‌های مبتذل به عمل آمد، در این زمینه عقاید مختلف بیان شد، بحث شد و در نهایت یک نتیجه عالی از آن استخراج گردید.

 هنرمند به بحث هنرششم و سخنرانی او در این زمینه در اردوی مورد نظر اشاره کرد و گفت: در این گردهمایی سعی کردم این هنر را با بسیاری از هنرمندان آشنا کنم، هنرششم نوعی هنر عارفانه است که از جامع‌ترین نوع حرکت برای انسان‌ها قلمداد می‌شود و موجب ایجاد آرامش، شادی و سلامتی در انسان خواهد شد.

 گفتنی است؛ به همت هنرسرای خورشید پیشکسوتان و فعالین حوزه موسیقی اصفهان از جمله اساتید طباطبایی، مراتب، نیکونژاد، هنرمند، بابایی، صادقی، رحیمی، تنبور، قاضی، گوهریان و ... در راستای تکریم اهالی فرهنگ و هنر با حضور در اردوی تفریحی باغ بهادران لحظاتی را در کنار یکدیگر سپری کردند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار