پاکسازی مناطقی در حومه رقه از لوث وجود تروریست‌ها

در چارچوب عملیات آزادسازی رقه در شمال شرق سوریه، نیروهای دموکراتیک این کشور مناطقی را در حومه این شهر آزاد کردند.

پاکسازی مناطقی در حومه رقه از لوث وجود تروریست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نیروهای دموکراتیک سوریه در چارچوب عملیات آزاد سازی رقه در شمال شرق این کشور مناطقی از حومه این شهر را آزاد کردند.

سایت سوریه الان گزار شداد: نیروهای دموکراتیک سوریه، روز چهارشنبه با عناصر تکفیری داعش درگیر شدند و روستای فاطسه و مزرعه قرتاجا در جنوب منطقه عین عیسی در 50 کیلومتری سمت شمالی شهر را آزاد کردند.

روژدا فیلات، از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه هدف از این عملیات را نجات سوری‌ها از چنگال داعشی‌ها و تامین امنیت مردم اعلام کرده است.

گزارش‌ها حاکی است گروه تروریستی داعش حین عقب نشینی، خانه‌ها و اماکن مسکونی را به آتش می‌کشد.

گروه تکفیری داعش شهریور ماه سال 1392 شهر رقه را تصرف کرده بود.

نیروهای دموکراتیک سوریه با رهبری کردها و حمایت آمریکا عملیات آزادسازی رقه را از شامگاه سه شنبه آغاز کرده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان است که در خلال جنگ سوریه تاسیس شده‌است و علیه داعش می جنگند.

آمارها نشان می‌دهد که نیروهای دموکراتیک سوریه 30 هزار مبارز دارند و تاکنون توانسته اند حدود 26 هزار کیلومتر مربع از اراضی سوریه از جمله 400 کیلومتر در مرزهای ترکیه را تحت کنترل خود درآورند.

در تحولی دیگر، نقض جدید آتش بس از سوی تروریست‌ها در منطقه الزهراء در حومه شمالی حلب منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن 3 تن دیگر شد.

بر اساس گزارش سانا (خبرگزاری رسمی سوریه)، گروه‌های تروریستی در روستای بیانون در منطقه الزهراء خانه‌های مسکونی را هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
درود خداوند بر شما کردهای شجاع و ایثارگر..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
خدا قوت این قارچهای سمی رو نابود کنید اشغالن نجسن بی رحمن رحم نکنید اگه گرفتین اونارو اونا رحم نمیکنن وحشین .خدایا به حق محمد وال محمد نابودشون کن وملت سوریه وعراق ولبنان ویمن ودیگر کشور های منطقه را نجات دهند انشاالله .
آخرین اخبار