فرماندارشمیرانات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ساماندهی رودخانه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر

فرماندار شمیرانات گفت: اصلاح مسیر رودخانه، لایه روبی، بازسازی دیوارهای ساحلی برای کاهش میزان خسارات حاصل از بارندگی های شدید یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

ساماندهی رودخانه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر

عزت الله خانمحمدی فرماندارشمیرانات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ساماندهی رودخانه فشم و سدلتیان اظهار داشت: ساماندهی رودخانه ها به خصوص مسیر نفوذ سد لتیان از مسیر رودخانه شمشک تا مسیر نفوذ سد لتیان و محورهای مختلف آب دهی و رودخانه ای واقع در این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: سد لتیان به سه دلیل جلوگیری از آلایندگی و آلودگی رودخانه ها، کاهش رسوب انتقال به دهانه سد و نیز جلوگیری از تصرف و تجاوز به حریم رودخانه ها از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

فرماندار شمیرانات گفت: موضوع بهره برداری از مواهب طبیعی خدادادی با توجه به شرایط و موقعیت اقلیمی ممتاز دو بخش رودبار قصران و لواسانات و ساماندهی محورهای رودخانه از جمله مسایل مورد توجه فرمانداری شمیرانات است.

خانمحمدی در ادامه تصریح کرد: دو طرح ساماندهی در ابتدای حوزه نفوذ سد لتیان یکی رودخانه مسیر شهر لواسان و دیگری منطقه اوشان، فشم و میگون مطرح شده است که در حوزه شهر لواسان در سال گذشته توافقات کلی بین سازمان آب منطقه ای، شورای شهر، شهرداری و فرمانداری انجام شده است.

وی افزود: بر اساس این توافقنامه مقرر شد شهرداری لواسان اقدامات لازم را در رابطه با ساماندهی این منطقه انجام دهد که در ادامه اجرای اقدامات شهرداری لواسان، سازمان محیط زیست خواستار جلوگیری از ادامه کار شد و درخواست اعمال نظرات زیست محیطی را داشتند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به اعتراض سازمان امور آب به لحاظ عدم نهایی شدن توافقات برنحوه اجرای شهرداری گفت: طرح ساماندهی رودخانه مسیر شهر لواسان باید بر اساس توافقات مذکور و با اعمال نظرات محیط زیست در غیر مسیر بستر رودخانه و صرفا در حریم ها انجام شود.

خانمحمدی با اشاره به طرح ساماندهی منطقه اوشان، فشم و میگون تصریح کرد: پیشنهاد شهرداری این منطقه برای ساماندهی در برخی محورهای مورد نظر بوده است که طی تشکیل جلسه مقدماتی برخی دیدگاه ها و طرح های شهرداری به محیط زیست منعکس و قرار شد بعد از بررسی های لازم تصمیم گیری و جمع بندی نهایی انجام شود.

وی با اشاره به تخریبات حاصل از بارندگی های شدید منطقه رودبار قصران افزود: بارش باران و برف شدید تخریباتی را به دیواره های ساحلی و حریم های رودخانه در بخش رودبار قصران ایجاد می کند و خسارت های سنگینی را به زیر ساخت های درون شهری و بین شهری وارد می کند به همین منظور اصلاح مسیر رودخانه، لایه روبی، بازسازی دیوارهای ساحلی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

فرماندار شمیرانات با اشاره به اهمیت و ضرورت ایجاد تفرجگاه در قالب طرح ساماندهی در منطقه اوشان، فشم، میگون، شمشک و دربندسر گفت: توسعه تفرجگاه ها با توجه به ورود تعداد بسیار گردشگر به منطقه رودبار قصران و ظرفیت محدود تفرجگاهی آن با رعایت استانداردها، الزامات، موازین قانونی محیط زیست و امور آب امری ضروری است.

خانمحمدی در ادامه تصریح کرد: شهرداری اوشان، فشم و میگون در همین راستا پیشنهادات و طرح هایی را ارائه کرده است که با انجام توافقات نهایی در اسرع وقت اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار