معاون وزیر نیرو:

قیمت برق تغییری نکرده است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:از ابتدای سال ۹۵ تا زمان حاضر هیچگونه مصوبه‌ای از سوی دولت برای افزایش تعرفه، فروش انشعاب و افزایش قیمت انرژی صادر نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، خبر مربوط به گرانی قیمت برق که از سوی رسانه‌ها منتشر شده بود را تکذیب کرد و گفت: قیمت برق تغییری نکرده است و وزارت نیرو مجوزی در این باره ندارد.
 
"هوشنگ فلاحتیان" معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی،با بیان اینکه خبر منتشره از سوی رسانه‌ها در خصوص افزایش قیمت برق به شدت تکذیب می‌شود، گفت: در روزهای اخیر در رسانه‌ها از افزایش نرخ آب و برق بر اساس بودجه سال 95 سخن گفته شده که این موضوع از طرف وزارت نیرو به شدت تکذیب می‌شود.
 
وی ادامه داد: از ابتدای سال 95 تا زمان حاضر هیچگونه مصوبه‌ای از سوی دولت برای افزایش تعرفه، فروش انشعاب و افزایش قیمت انرژی صادر نشده و آنچه که این سوتفاهم را ایجاد کرده مبتنی بر این موضوع بوده که در مفاد بودجه سال 95 از مجلس شورای اسلامی، پس از تصویب شورای نگهبان ابلاغ شده و در آن ذکر شده که به ازای هر کیلووات‌ساعت 30 ریال برای توسعه برق تجدید پذیر و برق روستایی از مشترکان دریافت شود که این رقم در بودجه سال 94 نیز ذکر شده بود.
 
فلاحتیان درادامه اظهار داشت: تعرفه‌های برق مصرفی در تمام کشور حدود 50 درصد از قیمت تمام شده برق را بدون احتساب سوخت مصرفی در نیروگاه‌ها حاصل می‌کند یعنی به ازای هر کیلوواتساعت برقی که در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد با لحاظ سوخت مجانی نیروگاه‌ها در زمان حاضر، صنعت برق کشور مبلغ 500 ریال متضرر می‌شود و هر روزه به بدهی‌های صنعت برق کشور به تولید کنندگان و عوامل توزیع و انتقال و پیمانکاران و تولید کنند گان تجهیزات صنعت برق افزوده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه از مهرماه سال 94 عملیات تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و آماده کردن شبکه برق کشور آغاز شده و به‌رغم تمامی مشکلات مالی موفق شده‌ایم تمامی نیروگاه‌های بخش دولتی و خصوصی را اورهال کنیم افزود: آماده هستیم تا برق مورد نیاز کشور را برای تابستان سال جاری تأمین کنیم.
 
معاون برق وزیر نیروضمن درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق و عدم استفاده بی مورد از وسایل پر مصرف برقی در تابستان، اظهار امیدواری کرد، پیک مصرف برق تابستان بدون کوچک‌ترین مشکلی سپری شود.
 
وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته همواره رتبه اول صدور خدمات فنی مهندسی را به سایر کشورها داشته‌ایم، افزود: حدود 90 درصد درآمد ارزی ما از صدور خدمات فنی مهندسی تأمین می‌شود و در شرایط پسا تحریم نیز بازارهای جدیدی بر روی تولیدکنندگان تجهیزات برق و شرکت‌های مهندسین مشاور و تولیدکنندگان نیروگاهی مانند شرکت مپنا، بازارهای جدیدی برای آن‌ها در کشورهای منطقه و کشورهای دوردست ایجاد شده که امیدواریم از این فرصت‌ها به‌خوبی استفاده شود و بر درآمدهای ارزی کشور و ایجاد اشتغال بیافزاید.
فلاحتیان با بیان اینکه در قراردادهای جدید با خارجی‌ها کوشش داریم به فناوری‌های جدید و کیفیت برترمحصولات دست یابیم تا ضمن افزودن بر کیفیت تولیدات داخلی، قیمت تمام شده آن را نیز کاهش دهیم، ادامه داد: با مشارکت و سرمایه شرکت‌های خارجی می‌توانیم مشکلات تأمین منابع مالی پروژه‌ها را مدیریت کنیم.
 
وی در خصوص قرار دادهای جدید با هند و افغانستان با توجه به حضور وزاری این دو کشور در ایران گفت: از سال‌های دور شبکه برق ایران و افغانستان به هم متصل هستند و به این کشور صادرات برق داریم و با هندوستان نیز از گذشته تاکنون مراوداتی در صنعت برق داشته و داریم و با وجودی که شبکه برق ایران و هندوستان مستقیماً به هم متصل نیست، آمادگی داریم تا تجربیات شرکت‌های هندی و ایرانی به مشارکت گذاشته شود و در پروژه‌های مشترک از متخصصان هندی نیز استفاده کنیم.
 
معاون برق و انرژی وزیر نیرو از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری‌های جدید با کشور هندوستان خبر داد و افزود: از هر گونه همکاری استقبال می‌کنیم و در جهت توسعه همکاری‌های فی مابین در جهت پروژه‌های صنعت آب و برق با کشور هندوستان بیش از گذشته می‌کوشیم.
 
وی در خصوص این سؤال که پیش‌تر گفته بود که سال 95 سال جایگزینی کنتورهای هوشمند و جمع آوری کنتورهای قدیمی است، گفت: در یک سال گذشته موفق شدیم تا تکنولوژی ساخت کنتورهای هوشمند را در داخل کشور بومی و صد درصد ساخت داخل کنیم که برنامه‌ریزی شده تا به‌تدریج کنتورهای هوشمند جایگزین کنتورهای قدیمی شود.
 
فلاحتیان تاکید کرد: اولویت تعویض این کنتورها با مشترکین پرمصرف و دیماندی و بالای 30 کیلووات است که این کار آغاز شده و در قالب طرح فهام ادامه دارد که طبق برنامه‌ریزی انجام شده امیدواریم در سال جاری کنتور 50 هزار حلقه چاه کشاورزی به کنتور هوشمند تبدیل شود.
او با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از 200 هزار حلقه چاه کشاورزی در کشور وجود دارد، گفت: با هوشمند کردن کنتورهای 50 هزار حلقه چاه کشاورزی می‌توان به‌طور هم‌زمان کمیت آب و برق را اندازه‌گیری کرده و اطلاعات مربوطه را به مراکزی که از قبل تعیین شده‌اند ارسال کرد.
 
وی در ادامه گفت: از این مسیر مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی نسبت به گذشته بهبود خواهد یافت و مشترکین کشاورزی قادر خواهند بود به میزان قراردادی که دارند از آب‌های زیرزمینی استفاده کنند.
 
منبع:  نسیم آنلاین
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار