لزوم توجه به آسیب شناسی تربیت دانش آموزان

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره از آسیب شناسی موضوع تربیت با برگزاری نخستین همایش علمی تخصصی تربیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری نخستین همایش علمی تخصصی تربیت در ساختمان علاقمندان آموزش و پرورش برگزار شد.

مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره در این نشست گفت: نظر به تحولات بنیادین آموزش و پرورش، توسعه و تعمیق برنامه‌های تعلیم و تربیت و همچنین در خصوص آسیب‌شناسی وضعیت تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان و راهکارهای بهبود و ارتقای امور تربیتی نیاز بود بنیان تربیتی جدیدی را در ساختار آموزش و پرورش پی‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش ارتباطات علمی با مراکز دانشگاهی و حوزوی، آگاهی‌بخشی و استفاده از آخرین یافته‌های پژوهشی و تحقیقی در زمینه تربیت و عملیاتی شدن مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصمیم بر آن شد که همایش علمی تخصصی تربیت در سطح ملی و کشوری در روز ششم خرداد ماه 1395 در قم برگزار شود.

شکوهی بیان کرد: این همایش با دیدگاه نقد، تحلیل، بررسی و آسیب‌شناسی موضوع تربیت و با اهداف طراحی و تدوین نقشه راه تربیت و متناسب‌سازی ماموریت‌های این حوزه با آن برگزار می‌شود.

وی گفت: دبیرخانه علمی همایش با عنایت به مصوبات شورای سیاست‌گذاری ضمن دعوت از اندیشمندان، صاحبنظران، استادان حوزه و دانشگاه فعال در عرصه تربیت اقدام به تشکیل کارگروه علمی کرد تا اهداف و محورهای همایش را بررسی، تهیه و تنظیم کند.

شکوهی با بیان اینکه محورهای همایش در 9 محور اصلی و 59 زیرگروه تدوین شد، اظهار داشت: این محور در قالب پوستر در سطح ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و سایر نقاط هدف فراخوان مقالات و همایش مذکور ارسال شد.

وی به ترتیب این 9 محور اصلی را تعیین نسبت تربیت اسلامی با ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین، تعیین الزامات بر اساس مبانی نظری در زیرنظام‌های شش گانه سند تحول بنیادین، تربیت از منظر دین و دانشمندان دینی، تربیت و امور تربیتی، تربیت و فناوری‌های نوین، روش‌شناسی تربیت و فرهنگ اسلامی- ایرانی، تربیت و سازمان‌های دولتی و مردم نهاد و تربیت و محتوای رسمی و غیررسمی دانست و گفت: امور مربوط به دریافت مقالات از سراسر کشور داوری مقالات و اجرای همایش به دبیرخانه مستقر در آموزش و پرورش استان قم سپرده شده که به گزارش دبیرخانه حدود 4 هزار مقاله تخصصی به این دبیرخانه ارسال شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار