اشتون کارتر: باید با هوشیاری، ایران و کره شمالی را زیر نظر بگیریم

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی خطاب به نیروهای نظامی این کشور، خواستار هوشیاری در قبال اقدامات ایران و کره شمالی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا،(پنتاگون،) اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در جمع پرسنل پایگاه زیر دریایی نیرو دریایی نیولاندن در منطقه گروتون واقع در ایالت کنتیکت گفت به علت وجود چالش ها و فرصت ها، حفاظت از  شهروندان آمریکایی و بخش اعظم جهان وظیفه آمریکا است. 

وی پس از بازدید از زیردریایی عملیاتی کلاس ویرجینیا گفت به برتری آمریکا در زیر آب به عنوان یک قدرت نظامی بزرگ اطمینان دارد و خطاب به کارکنان این زیردریایی گفت وظیفه آنها گسترده است. تلاش برای شکست گروه تروریستی داعش از جمله این وظایف است.

کارتر درباره برتری نظامی آمریکا گفت: «مطمئنم که ما آن را در آینده نیز حفظ خواهیم کرد اما این حق ذاتی ما نیست. ما باید برای آن تلاش کنیم. ما باید برای آن پول خرج کنیم که همین کار را  نیز انجام می دهیم و انجام خواهیم داد. ما باید در فن‌آوری نوآوری داشته باشیم و باید در این زمینه افراد متبحری پرورش دهیم.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت آمریکا باید برتری خود را بر توانایی کشورهایی مانند روسیه و چین حفظ کند و باید همچنان با هشیاری، ایران و کره شمالی را زیر نظر داشته باشد.

کاتر تصریح کرد: «این جهانی نامعلوم است و ما تجربه تقریبا کاملی داریم که نمی توان آینده را پیش بینی کرد. شما در برابر این آینده نامعلوم نقطه اتکا هستید؛  زیرا آماده خواهید بود و قابلیتی عالی در مقابل اتفاقات آینده دارید.»

وی بر دو موضوع تاکید کرد اول این که برای آن که آمریکا همواره بهترین باشد باید اندیشه‌ای رقابتی داشته باشد، جدیدترین فن آوری ها را فرابگیرد و بتواند آینده را پیش بینی کند.»

دوم این که «ما بهترین نیروی جنگی را داریم که جهان تاکنون دیده است به خصوص به دلیل ویژگی های مردم آمریکا. وی افزود جذب افرادی که راه شما را ادامه بدهند و حفظ نیروهای خوبی مانند شما در آینده، مسئولیت مهم من و دیگر مقامات کشور است.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار