خیانت به باغات تهران در چند دهه گذشته

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که در تمامی دهه‌ها در شهرداری تهران در خصوص حفاظت از باغات مشکلات اساسی وجود داشته، گفت: واقعیتی است که به باغات شهر تهران در چند دهه گذشته خیانت شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که در تمامی دهه‌ها در شهرداری تهران در خصوص حفاظت از باغات مشکلات اساسی وجود داشته، گفت: واقعیتی است که به باغات شهر تهران در چند دهه گذشته خیانت شده است.
 
اسماعیل دوستی در خصوص مباحثی که روز گذشته در شورای شهر تهران در خصوص لایحه صیانت از باغات مطرح شد، گفت: برخی از اعضای شورا عوام‌فریبی می‌کنند وقتی در جلسه شورا هستند یک مدل اظهارنظر می‌کنند و وقتی به رسانه‌ها می‌رسند جور دیگری اظهارنظر می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در گذشته قانونی در خصوص حفاظت و صیانت از باغات و فضای سبز تهران داشتیم، گفت: این قانون بسیار متقن و محکم است و قوانین بالادستی است.
 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این قانون یکی از قوانین بسیار مهم است، گفت: متأسفانه در شکل اجرا مشکل داریم.
 
وی با تأکید بر این موضوع که در تمامی دهه‌ها در شهرداری تهران در خصوص حفاظت از باغات مشکلات اساسی وجود داشته، گفت: واقعیتی است که به باغات شهر تهران در چند دهه گذشته خیانت شده است.
 
دوستی ادامه داد: خود آقای حقانی عضو شورای شهر تهران 12 سال معاون خدمات شهری بوده است و می‌داند مشکلاتی وجود دارد.
 
به گفته دوستی، حالا آقایان یک لایحه جدید برای صیانت از باغات آوردند که بسیار ضعیف است و در صحن مطرح شده اعضا مخالف بودند و گفتند که باید تغییراتی انجام شود و همچنین معتقد بودند که قانون قبلی بهتر است و تصمیم گرفتند که این لایحه دوباره به کمیسیون‌های مربوطه شورا برگردد تا اصلاحات لازم صورت گرفته و دوباره در صحن مطرح شود.
 
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: آقای حافظی و حقانی نیز به بازگشت لایحه صیانت از باغات به کمیسیون‌های شورا رأی دادند ولی رفتند و مصاحبه کردند و گفتند که سایرین با این طرح مخالفند و حتی اسم بردند و این کار ضداخلاقی است.
 
وی با بیان اینکه زمانی که در دهه 70 شهردار یکی از مناطق تهران بودم، گفت: در آن زمان فشار می‌‌آورند درخت قطع کنیم ولی زیر بار نمی‌رفتیم.
 
وی تأکید کرد که تهران متأسفانه برای درآمد و اقتصاد شکل گرفته و همچنان هم ادامه دارد و جایی برای زندگی نیست.
 
به گفته دوستی، در کمیسیون آقای حافظی طرح مربوط به صیانت از باغات بررسی می‌شود.
 
وی در پایان تأکید کرد: ضعف قانونی در حفاظت از باغات نداریم بلکه ضعف در اجرا داریم.

منبع:خبرگزاری فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار