90 درصد کتاب‌های درسی تألیف شده‌اند/ اعلام جزییات ساعات دروس

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش از تألیف 90 درصد کتب درسی و هم چنین جزییاتی در خصوص ساعات دروس خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،محمود امانی مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: تقریبا کار تألیف  90 درصد کتاب‌ها به اتمام رسیده است و بعد از این مرحله وارد مرحله اعتبارسنجی و سایر اقدامات مربوط به چاپ می شوند و جزییات بیشتر آن در سامانه پژوهش و برنامه‌ریزی قابل دسترسی است.

وی در ادامه در خصوص تغییر ساعات درسی مدارس عنوان کرد: با توجه به تغییر نظام آموزشی و ساعات درسی ارائه شده برای مقاطع مختلف نیز تغییراتی ایجاد شده است و در این خصوص بحث‌های زیادی درباره کاهش ساعت تدریس درس دینی وجود داشت که در واقع تنها یک ساعت از مجموع ساعات تدریس در کل مقاطع تحصیلی در این درس  کاهش پیدا کرده است .

امانی افزود: آموزش دینی، قرآن و عربی در نظام آموزشی گذشته شامل 22 ساعت در دوره ابتدایی، 18 ساعت در 3 سال دوره راهنمایی، 16 ساعت در 3 سال دوره دبیرستان و 2 ساعت در پیش‌دانشگاهی بود که در مجموع 58 ساعت دینی، قرآن و عربی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شد.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی گفت: آموزش دینی، قرآن و عربی در نظام آموزشی جدید شامل 27 ساعت در ۶ سال دوره ابتدایی، ۱۸ ساعت در سه سال دوره متوسطه اول و ۱۲ ساعت در سه سال دوره متوسطه دوم است که مجموع ا57 ساعت آموزش دینی، قرآن و عربی است.

امانی با اشاره به اینکه چند درس جدید به سرفصل‌های کتاب‌ها افزوده شده است ، یاد آور شد: درس‌های جدیدی همچون تفکر سواد رسانه‌ای، مدیریت خانواده و سبک زندگی، انسان و محیط زیست و کارآفرینی و تولید به دروس دانش‌آموزان به مقاطع تحصیلی مختلف اضافه شده است.

وی  در خصوص درس هنر اظهار کرد: درس هنر به دروس دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه اضافه شده است   و به این درس نگاه ویژه‌ای داریم و با چهار رویکرد هنرخواندن ، یادگیری، تحلیلی و خلق معلمان به آموزش می‌پردازند.

امانی در ادامه با اشاره به اینکه هنر باید خلاق باشد، گفت: معلمان این درس نیز باید دانش‌‌آموزان را به سمت خلاقیت در این حوزه هدایت کنند و هر چه بیشتر در جهت کیفیت‌بخشی به درس هنر تلاش کنند. 

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی بیان کرد: از دیگر مواردی که در سال تحصیلی جدید به آن نگاه ویژه‌ای شده است درس تربیت بدنی بوده که دو ساعت به ساعات مصوب آن اضافه شده تا بتوان با وجود منابع محدود به نحوی مطلوب به سلامت دانش‌آموزان توجه شود.

امانی همچنین به بسته آموزشی بر فراز آسمان اشاره داشت و عنوان کرد: این بسته آموزشی شامل کتاب و نرم‌افزارهای آموزشی که به طور مستقیم در اختیار معلمان مقطع متوسطه دوم قرار می‌گیرد تا در تدریس دروس دچار مشکل نشوند و تلاش می‌کنیم این بسته آموزشی برای تمامی مقاطع تحصیلی تدوین شود و به طور رایگان در اختیار معلمان قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار