وقت‌گذرانی با هنر در نگارخانه‌های شهر

این هفته هم می توانید در صورت علاقه به هنر، وقتتان را در گالری ها و نگارخانه بگذرانید.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نو شدن هفتگی گالری‌ها و نگارخانه‌ها در هفته دوم خرداد هم ادامه دارد و مجموعه‌هایی با آثار جدیدی از هنرمندان عرصه‌های گوناگون به استقبال هنردوستان می‌روند.

یکی از این مراکز که خانه همیشگی هنر است، خانه هنرمندان ایران است که از جمعه 7 خرداد نمایشگاهی از سارا ساسانی را برگزار می کند.

در این مجموعه که با عنوان «رمزگشایی» به نمایش در می‌آید، 13 فریم عکس در قالب پرتره از این هنرمند وجود دارد که با چیدمانی همراه شده است.

برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید تا 17 خرداد به گالری مذکور مراجعه کنید.

موزه هنرهای معاصر تهران

این مرکز که گنجینه‌ای ارزشمند از هنر را در دل خود دارد، میزبان نمایشگاهی با عنوان «کارنامه» می‌شود.

«کارنامه» روایتی از آثار و اسناد آرشیوی است که محصولات کودک و نوجوان را از سال 1330 تا 1360 به تصویر کشیده است.


«نیِ من کو؟»

این عنوان نمایشگاهی است که از جمعه در گالری اعتماد برپا می شود.

در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی از هما ارکانی به نمایش در می آیند که وی در خصوص آنها این طور نوشته است: زندگي قالي بزرگي است كه تكرار منظم نقوش آن، تداعي گر تولد، مرگ و دوباره تولد است.

شعري كه با وجود ريتم زيبايش، همچنان بشريت را حيران بي قاعدگي اش كرده است.

گرهی كه هر كدام از ما بر اين قالي مي زنيم و هزاران سال بعد، آدميان بر فرشي خواهند زيست كه گوشه اي از آن را ما بافته ايم. پژواك هر چند كوتاه اما مانا بر فرش هستي.

در اين دوران شكاكيت اخلاقي و نا بساماني ها و با وجود گرم بودن بازار دروغ و تزوير و تعصب و تحجر و فريب خوردگي كه سلامت جامعه را به خطر انداخته و بشريت حيران نمي داند كه به كدام سو برود، بر آن شدم كه در اين مجموعه با الهام از اشعار مولانا به خصوص مثنوي معنوي او كه يكي از پر فروش ترين كتب شعر در عرصه جهاني است،  احساس و انديشه بدون مرز خود را به روي بوم بياورم تا شايد پژواك هر چند كوتاه آن، بتواند ريتمي رنگين بر فرش لايتناهي هستي گره زند.
 
جا دارد در اينجا قدردان استاد مهربانم خانم «فرزانه اصفهانی» باشم كه همواره راهنمای من در كشف گره های وجودي ام بوده اند.

این نمایشگاه تا 18 خرداد برقرار است.

در کنار این نمایشگاه، گالری اعتماد دو هم نمایشگاهی با عنوان بادی ایمیج را برگزار می کند. این نمایشگاه هم تا 18 خرداد برپاست.


گالری شماره شش 

این مجموعه با نمایشگاهی با عنوان «عصب کشی» از 7 تا 12 خرداد پذیرای هنردوستان است.

سمیرا اسکندرفر هنرمند آثاری است که در قالب ویدئو به نمایش در می‌آیند. وی راجع به داستان و عنوان این نمایشگاه این طور نوشته است: «میگن بعضی دندونا رو باید از ریشه کند و رفت. دردشون، خرابیشون اصلا ارزش این صحبتا رو نداره. قبلا همه چیز سخت تر بود. ما آدم های خوشبخت تری هستیم. در حالیکه اصلا حواسمون نیست و فکر می کنیم آدمای بدبخت تری هستیم. 

بعضی وقتا خوشی زیاد می زنه زیر دلمون. زیادی سبکیم، زیادی رها هستیم و همین حالمونو بد می کنه.

بعضی وقتا فکر می کنم اگه صد سال پیش تو یه روستای کوچیک به دنیا اومده بودم چی می شد. شاید دیوونه می شدم، ولی شایدم عادت می کردم که خیلی بعیده، ولی شایدم بعید نیست. شایدم خیلی زود می مردم. ولی شاید خیلی زیاد عمر می کردم.

نمی دونم چی می شد. اصلا نمیشه فهمید.

ولی می دونم که ما آدمهای رهاتری هستیم. آدمای سبک تری هستیم و بعضی وقتا همین آزار دهنده میشه. یه وزنه می خوای سنگینت کنه. محکم بچسبونتت کف زمین. تکون نتونی بخوری ... ولی کمی بعد می خوای مثل یه بادکنک آزاد و رها باشی.

ما آدم ها موجودات بلاتکلیف غریبی هستیم. بلاتکلیف و قدر نشناس شاید.

همیشه چیزایی رو می خوایم که نداریم. به محض به دست آوردن چیزایی که می خوایم، می چرخیم به سمت دیگه ماجرا.

به خصوص وقتی که امنیت برامون اونقدرها مهم نیست. به خصوص وقتی که نا امنی و حرکت رو به ایستایی و امنیت ترجیح میدیم. این روزا دیگه لازم نیست دندون رو از ریشه کند و رفت.

میشه عصب کشی کرد. دندون رو نگه داشت. دندون نیمه جون رو ... و با دهانی پر از دندونای به ظاهر سالم و سفید لبخند زد.

من خودم سه تا از دندونامو عصب کشی کرده ام. اولیش وقتی هجده سالم بود. این روزا میشه با دهانی پر از دندونای نیمه جون لبخند زد، ادامه داد و درد نکشید. فکر کنم ما موجودات بلاتکلیف غریبی هستیم. فکر کنم ما به طرز دلپذیری فرصت بیشتری برای اشتباه کردن داریم. فکر کنم ما آدمای خوشبخت تری هستیم ... حتی اگه اینطور به نظر نیاد.»
 

7 ثمر

گالری 7 ثمر از 7 خرداد نمایشگاهی با عنوان «دوستداران 7 ثمر» را برگزار می کند.

در این نمایشگاه آثار متنوعی در قالب های نقاشی، مجسمه، عکس و چاپ دستی از هنرمندان بسیاری به نمایش گذاشته می شود که برای بازدید از آن می توانید تا 19 خرداد به گالری مذکور مراجعه کنید.

گالری کمال الدین بهزاد 

این  مجموعه در دو گالری خود نمایشگاه‌هایی را در قالب نقاشی برگزار می کند.

کمال الدین بهزاد یک با آثار سهیلا دیزگلی با عنوان برزخ و گالری دوم آن هم آثار نگار سلیمیان را تا 13 خرداد به نمایش می گذارد.


اندکی پاریس

گالری آتبین با نمایشگاهی در قالب عکس با عنوان اندکی پاریس از 7 خرداد پذیرای هنردوستان می شود.

نازنین محمدیان خوانساری هنرمند این مجموعه است که تا 18 خرداد با کارهای خود در این گالری حضور دارد.


نگارخانه صا

نمایشگاهی با عنوان «چرا جنگ- صلح بازی» در گالری صا برپا می شود.

در این نمایشگاه آثاری از حامد سلطانی در قالب چیدمان وجود دارد که با اجرای پرفورمنس همراه می شود.

این مجموعه تا 13 خرداد برقرار و پذیرای هنردوستان است.


گالری آتشزاد

«آن سوی پندار» عنوان نمایشگاهی است که در گالری آتشزاد برپا می شود.

در این نمایشگاه آثاری از بهنام جلالی جعفری، حسین مرکزی و ابراهیم اکبری گرز در قالب نقاشی وجود دارد که می توانید تا 16 خرداد برای بازدید از آن ها اقدام کنید.

گالری های دیگری مثل احسان، کبیری، شکوه، نیوان، آران، زیرزمین دستان، 26 و مراکز دیگر هم از این هفته میزبان آثار جدیدی می شوند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار