وظیفه اصلی دانشگاه تهران توسعه علم دانش در بین کشورها است

رییس دانشگاه تهران گفت :وظیفه اصلی دانشگاه تهران توسعه علم و دانش و رفاه در بین کشورها شده است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در  جشنواره بین‌المللی دانشگاه تهران که ظهر امروز در تالار شهید چمران برگزار شد گفت: دانشگاه تهران به فراهم آوردن شرایط لازم برای تحقق آرمان‌های دانشجویان خارجی در زمان حضور در این دانشگاه تعهد و پایبندی دارد.

وی همچنین با اشاره به سابقه دانشگاه تهران افزود: وجود رشته‌های متنوع و گستردگی دانشگاه تهران در سراسر کشور موقعیت منحصر به فردی است تا دانشجویان خارجی ضمن ادامه تحصیل بتوانند با همفکری در حوزه‌های دیگر علمی به دانش خود بیفزایند.

رییس دانشگاه تهران در ادامه افزود: وجود رشته‌های گوناگون و متنوع در دانشگاه شرایطی را برای دانشجویان ایجاد کرده که بنا بر دانش و توانمندی و علایق خود به تقویت این توانایی‌ها بپردازند. این دانشگاه با 50 هزار دانشجو و 2000 هیأت علمی و گستردگی جغرافیایی این امکان را ایجاد کرده که دانش‌آموختگانی با توانایی‌های بالا ایجاد کند که در واقع این افراد سفیران واقعی مردم ایران در کشورهای خود باشند.

وی افزود :وظیفه اصلی دانشگاه توسعه دانش و فناوری است و انتظار می‌رود به واسطه پیشرفت علم، مردم دنیا روزهای بهتری را تجربه کنند و رفاه آنها افزایش یابد اما اکنون شاهد این مساله هستیم که اختلاف بین فقیر و غنی بیشتر شده و علم و دانش نتوانسته مانع نزاع بین مردم شود. دلیل این امر شاید این است که علم و دانش تا کنون به عنوان دیپلماسی مورد استفاده قرار نگرفته است.


نیلی احمد آبادی خطاب به دانشجویان خارجی حاضر در مراسم گفت: شما در یکی از متمدن‌ترین کشورهای جهان که دارای تنوع فرهنگی و جغرافیایی زیادی است، تحصیل می‌کنید. در کنار تحصیل نیز می‌توانید با فرهنگ و تمدن ایران آشنا شوید و پیشنهاد می‌کنم که از فرصت پیش آمده استفاده کنید.

وی با اشاره به شعار این جشنواره ادامه داد: امسال شعار این جشنواره رنگین کمان فرهنگ ها و صلح وحدت بین مردمان دنیا است که باید تمام دانشگاه ها دست در دست دیپلماسی علمی را گسترش دهند.

نیلی احمدآبادی در پایان خاطر نشان کرد: به اذعان اکثر استادان ، جوانان افغانستانی باهوش و پر تلاش هستند و امیدوارم پس از اتمام دوره تحصیل در رشد و توسعه کشورشان کوشا باشند.

وی گفت: تحصیل جوانان افغان در ایران علاوه بر گسترش دوستی و همدلی بین دو ملت نقش مهمی در ساخت و توسعه افغانستان دارد.

همچنین در این مراسم از استادان برتر دانشگاه تهران تجلیل به عمل آمد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار