ضرورت شفاف سازی قوانین برای مبارزه با فساد اقتصادی

وجود قوانین مشخص در زمینه اقتصادی و پایبندی به آن یکی از مهمترین عوامل برای مبارزه با مفاسد اقتصادی به شمار می آید.

امیر یوسفی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص چگونگی جلوگیری از فساد اقتصادی گفت: شفافیت و پایبندی به قانون از اهمیت زیادی برخوردار است و می بایست تمام تصمیمات و قوانین در هر بخش به طور شفاف اتخاذ شود و نهادها و سازمان ها نیز به صورت کامل به آن عمل کنند.

وی اظهار داشت: وجود قانون واضح در زمینه های اقتصادی یک حلقه کلیدی است که برای جلوگیری از فساد اقتصادی بسیار اهمیت دارد.

یوسفی در پایان اذعان داشت: نکته بعدی برای جلوگیری از وقوع فساد اقتصادی، فرهنگ سازی در جامعه است که باید تمام افراد جامعه این امر را یک مسئله قبیح در نظر بگیرند تا با عزم دست جمعی بتوانیم آن را ریشه کن کنیم.


*****فساد اقتصادی،  ناخالصی در خون جامعه ایران

جهانبخش محبی نیا نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فساد اقتصادی یکی از ناامنی های اقتصاد ایران است که به عنوان یک آسیب جدی آثار منفی را بر جامعه تحمیل می کند و مانع رشد اقتصادی بالا و توزیع عادلانه در آمد می شود.

وی در ادامه افزود: فساد اقتصادی در کشور به قدری نمود پیدا کرده که جزو ساختارهای معیوب اقتصادی شده است و نه تنها سامانه اقتصاد را به هم می زند ، سرمایه گذاران داخلی را نیز از حضور در بخش تولید کشور باز می دارد.

محبی نیا همچنین در خصوص برون رفت از این پدیده مخرب اظهار داشت: همیشه برای مبارزه با فساد شعار داده ایم ولی تا کنون هیچ یک از آن ها را عملیاتی نکرده ایم و نتوانسته ایم با این پدیده به معنای واقعی مبارزه کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: فساد اقتصادی یک ناخالصی در خون جامعه ایران بوده که نقش آن ضعیف کردن بدنه اقتصاد است.

وی در مورد عوامل مؤثر در شکل گیری فساد اقتصادی اذعان داشت: عدم برخورد جدی با مفسدان اقتصادی که در دامن قدرت ها به سر می برند، تبعیض در برخورد با آنها، حمایت برخی جریانات از فساد اقتصادی و در برخی موارد جاه طلبی های مفسدان موجب شکل گیری فساد اقتصادی در جامعه می شود.

محبی نیا در پایان بیان کرد: در قانون اساسی کمبود و ضعفی نداریم بلکه ضعف مدیریت و تبدیل دزدی به یک ارزش اشتباه، به فساد اقتصادی دامن می زند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
مبارزه با بازنشستگان چندشغله
آخرین اخبار