پی‌پال به واژه "ایسیس" حساس شد

شرکت آمریکایی پی‌پال که در زمینه تجارت الکترونیک و سامانه انتقال وجه الکترونیکی فعالیت دارد به‌تازگی الگوریتم حساس به واژه "ایسیس" را برای تراکنش‌های خود اعمال کرده است.

پی‌پال به واژه به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ "تحویل ممکن نیست!" این پیامی است که برخی از کاربران پی‌پال حین خرید از فروشگاه‌هایی که شامل نام کاربری یا واژه ایسیس (Isis) – به معنای داعش—با آن مواجه می‌شوند.

شرکت آمریکایی پی‌پال که در زمینه تجارت الکترونیک و سامانه انتقال وجه الکترونیکی فعالیت دارد به تازگی الگوریتم حساس به این واژه را برای تراکنش‌های خود اعمال کرده است.

بر این اساس، زنی که قصد داشت به‌وسیله سامانه الکترونیکی پی‌پال از مغازه ایسیس در نزدیکی آکسفورد خرید کند با متوقف شدن تراکنش مواجه شد. پی‌پال علت آن را شباهت نام آدرس به گروه تروریستی داعش عنوان کرد. ایسیس کلوبی وابسته به دانشگاه آکسفورد است که در کنار رودخانه" تیمز" واقع شده است.

در حال حاضر، پی‌پال تمامی آدرس‌های حاوی واژه ایسیس (ISIS) را در فهرست سیاه خود قرار داده است. ری کوریگان، از مدرسان ارشد فناوری در این باره می‌گوید: خدمات مشتریان پی‌پال از تراکنش بهای کالاهایی که به آدرس‌های مرتبط با واژه "ایسیس" ارجاع داده می‌شود، خودداری کرده و رویه تراکنش را مسدود می‌کند. کوریگان این رویه را الگوریتم "حذر از داعش" معرفی می‌کند. به عقیده وی، این الگوریتم یک تصمیم سیاسی است که پی‌پال را از مواجهه با آدرس‌های وابسته به داعش و نقل‌وانتقال مالی به وسیله آن‌ها بر حذر می‌دارد.

شرکت پی‌پال چندی پیش ادعا کرد مقررات دولتی آن‌ها را موظف به ارائه اسکن تمام پرداخت‌ها کرده است. این در حالی است که انتشار حساب‌های مشتریان برای نهادهای دولتی برخلاف قوانین پی‌پال و خیانت به اعتماد مشتریان است. به همین منظور با حذف آدرس‌های ایسیس به تعهد خود در برابر مشتریان وفادار مانده است.

شباهت نام کاربران، افراد و شرکت‌ها به ایسیس (داعش) تاکنون پیامدهای متعددی را برای مردم انگلیس به دنبال داشته که درنهایت موجب تغییر نام این افراد و شرکت‌ها شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار