رتبه بندی دانشگاه‌های خارجی بازنگری می شود

مدير کل امور دانش آموختگان وزارت علوم از رتبه بندی دانشگاه های خارجی به صورت رشته ای خبر داد .

محمد مهدوی مزده مدير کل امور دانش آموختگان وزارت علوم در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جواندرباره اعتماد به رتبه‌بندی دانشگاه‌های خارجی بیان کرد: اینکه گفته شود هیچ مشکلی در رتبه بندی دانشگاه‌های خارجی وجود ندارد، درست نیست.  

 وی با بیان اینکه امکان خطا وجود دارد، افزود: به عنوان نمونه یکی از اشکالات این است که رتبه‌بندی‌های اعلام شده، رتبه دانشگاه‌ها بوده، در صورتی که ممکن است رشته‌های مختلف در دانشگاه‌ها، دارای کیفیت یکسانی نباشند.

مدير کل امور دانش آموختگان وزارت علوم با اشاره به اینکه شورای ارزشیابی این موضوع را مد نظر دارد، عنوان کرد: به همین دلیل در آخرین جلسه شورای ارزشیابی (در تاریخ 19 بهمن 94 ) به اداره کل دانش‌آموختگان مأموریت داده شد که به سمت رتبه‌بندی رشته‌ای دانشگاه‌ها حرکت کند.

مهدوی مزده یادآور شد: با مرکز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) شیراز برای تعریف یک پروژه در این خصوص مذاکراتی صورت گرفته که امیدواریم این پروژه تا پایان سال 95 به نتیجه برسد. 

وی افزود: با این اقدام مرکز ISC بر اساس معیارهای ارائه شده و معیارهای دیگری که خود پیشنهاد می دهند و به تصویب شورای ارزشیابی برسد، رتبه‌بندی دانشگاه‌های خارجی را به صورت رشته‌ای انجام می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار