اراک ؛

صدور نخستین محموله معدنی مس از ساوه به ترکیه

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: نخستین محموله فرآوری شده معدنی مس از گمرک این شهرستان به مقصد کشور ترکیه صادر شد.

صدور نخستین محموله معدنی مس از ساوه به ترکیه
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بهاروند افزود: این محموله در راستای اجرای سیاست های اصل اقتصاد مقاومتی و با هدف حضور کالاها و خدمات ایرانی در بازارهای جهانی به مقصد ترکیه صادر شد.

وی ادامه داد: نخستین محموله ارسالی مس از معدن زاگرس مس ساوه به وزن 25 تن و ارزش 120 هزار دلار به صورت مستقیم از گمرک این شهرستان صادر شد.

فرماندار ساوه عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های خاص صنعتی، معدنی و کشاورزیِ شهرستان ساوه، امکان رقابت و حضور در بازارهای خارجی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان داخلی فراهم است.

بهاروند گفت: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای در سرمایه گذاری خارجی دارد و ساخت نخستین شهرک سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی با هدف تسریع در بهره گیری از توان کار و سرمایه ایرانی و حضوری مقتدر در بازارهای خارجی شکل گرفته است.

فرماندار ساوه ادامه داد: شهرستان ساوه به عنوان نگین شهرهای مرکزی ایران به واسطه مجاورت در مناطق ویژه اقتصادی و به ویژه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بهره گیری از ظرفیت های سرمایه گذاری گذاری خارجی مزیت بالقوه ای دارد.

شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی و قطب صنعت استان مرکزی و شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین و با سابقه ترین شهر صنعتی کشور بیش از 500 واحد صنعتی کوچک و بزرگ را در خود جای داده است.

انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، محموله معدنی ، مس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.