گفتگویی با انتحاری ادعایی "جبله" در سوریه

شبکه العالم با نظامی سوریه ای که برخی رسانه ها خبری درباره انتحاری بودن وی و بازداشتش در شهر جبله در هنگام وقوع انفجارهای خونین در آن شهرمنتشر کرده بودند، گفتگو کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار العالم با محمد جمال سخانه نظامی سوریه ای در منزلش دیدار کرد. وی واقعیتها را برای شبکه العالم بازگو کرد و برخی رسانه ها را مسئول خدشه دار کردن چهره اش دانست.

جمال سخانه در یگان نهم تیپ 34 ارتش سوریه نزد سرتیپ ایوب ابراهیم خدمت می کند و از سال 2005 در شهر جبله سکونت دارد. او در زمان وقوع انفجار خونین در روز دوشنبه گذشته، برای مرخصی به منزلش در جبله آمده بود و در آنجا بسر می برد و هنگامی که تلاش کرد به یگانش ملحق شود، برخی شهروندان به وی مشکوک شده و از او خواستند تا مدارکش را ارائه کند. وی برگه مرخصی نظامی خود را به آنها نشان داد؛ اما آنها برگه مرخصی اش را پاره کردند و او را کتک زدند و او را تحویل یک جوخه نظامی دادند.

سخانه افزود: جوخه نظامی نیز برگه مرخصی مرا به رسمیت نشناخت و مرا به جوخه دیگری منتقل کرد. وی در آنجا با التماس برای یک سرتیپ سوری توضیح داد که یک نظامی است و تروریست نیست و قصد داشت به یگان خودش ملحق شود که شهروندان به وی مشکوک شدند.

این نظامی سوری برخی رسانه ها را به خدشه دادن کردن چهره اش متهم کرد و از آنها خواست تا قبل از انتشار هرگونه اطلاعاتی ابتدا از صحت آن مطمئن شوند. سخانه تاکید کرد که به ارتش عربی سوریه وفادار است و با روح و جان به آن خدمت می کند و خودش و فرزندانش را فدای میهن و بشار اسد می کند.

سخانه از شبکه العالم تشکر و قدردانی کرد که زمینه را برای او فراهم کرد تا از خودش دفاع کند و شبهه ها را پاسخ دهد و عزت و آبرویش را بازپس بگیرد.

یادآور می شود که برخی فعالان سوری ویدئویی را منتشر کردند که نشان می داد نیروهای امنیتی شخصی را بازداشت کردند که گفته می شود یک عامل انتحاری است و قصد داشته خودش را نزدیک بیمارستان جبله در حومه لاذقیه منفجر کند.

آنها ادعا کردند که مسئولان ذیربط یک عامل انتحاری وابسته به گروه " احرار الشام" را قبل از اجرای عملیات انفجاری نزدیک بیمارستان "جبله" درحومه استان لاذقیه، بازداشت کرده اند.

روز دوشنبه گذشته در سلسله انفجارهای تروریستی در شهرهای طرطوس و جبله در غرب سوریه، بیش از 144 غیرنظامی شهید و صدها نفر از جمله زنان و کودکان دانش آموزمجروح شدند.

منبع: العالم

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار