حسین فریدون، دقیقا کجایی؟!

آیا جدایی برادر رئیس جمهور از وی صحت دارد؟

گویی خط چین‌هایی پیرامون پیکرش کشیده‌اند و تصویرش را از تمامی عکس‌های حسن روحانی قیچی کرده‌اند.

به گزارش گروه وب‌گردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم علیزاده منصوری: با وجود آنکه بسیاری شانه به شانه رئیس جمهوری حرکت کردند و آمدند و رفتند اما نتوانستند جای خالی حسین فریدون یا به قول غربی‌ها چشم و گوش حسن روحانی در کنار برادرش را از معرض دید افکار عمومی پنهان کنند.

بیش از دو ماه است که صندلی حسین فریدون در جلسات هیئت دولت در حال خاک خوردن و عاری از هر بنی بشری است. همین یک کرسی خالی، جرقه ای در اذهان ایجاد کرد که برادر کوچکتر رئیس جمهور که همچون سایه ای همواره به تعقیب وی می‌پرداخت، کجاست و چرا در این جلسات شرکت نمی‌کند. اما تنها با اندکی تامل و نظر افکندن به سایر تصاویر رئیس جمهوری در 60 روز اخیر می‌توان دریافت که غیبت حسین فریدون تنها به نبودش در جلسات هیئت دولت تحدید نمی‌شود بلکه فریدون 2 ماه است که در هیچ مراسم رسمی و مهمی، برادر را همراهی نکرده است.

این روز‌ها در هیچ نشست رسمی حضور ندارد. از جلسه حسن روحانی با منتخبان مجلس دهم گرفته تا دیدار رئیس جمهوری با مراجع عظام قم، نشست سه جانبه هند و ایران و افغانستان و حتی آخرین سفر استانی حسن روحانی به کرمان.

حسین فریدون در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی به فرمانداری نیشابور و کرج اشتغال داشت و بعد از آن هم به مدت 8 سال سفیر مالزی شد. در سال‌های اخیر هم مشاور رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

در مراسم‌ها و نشست هایی که خود رئیس جمهور نمی‌توانست در آنها شرکت کند همچون مراسم ختم مرتضی پاشایی و تشییع پیکر جانباختگان فیلم معراجی‌ها و یا حتی در مراسم عروسی یکی از مهمانان برنامه ماه عسل، حضور می‌یافت. وی نماینده ویژه روحانی در آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای نیز بود و برادرش را با زبان محلی در جریان ریز مذاکرات قرار می‌داد.

با این حال حضور او در کنار تیم مذاکره‌کننده هسته ای سوال‌های فراوانی را ایجاد کرد به طوری که محمد جواد ظریف در پاسخ به این ابهامات اعلام کرد که: «فریدون برای ماهنگی با ریاست جمهوری به وین آمده است.» حال با تمام این تفاسیر مشخص نیست که فریدون که زمانی در همه جا رخ می‌نمود چرا این روزها در پشت ابرها پنهان شده است!

دور از ذهن نیست اگر ناپدید شدن فریدون هم ناشی از فشار دلواپسان و رسانه هایشان باشد که از زمان قابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری 96 حضور مستمر او در کنار برادر را برنمی‌تابیدند و به هر دستاویزی تمسک می‌جستند تا به تخریب او بپردازند. انگار نه انگار روسای جمهوری پیش از حسن روحانی هم هر یک برادران خود را به کار می‌گرفتند و از خدمات آنها بهره می‌بردند.

شائباتی هم در خصوص انتصاب وی به عنوان سفیر یکی از کشورها وجود دارد که هنوز کسی آنها را تایید ویا حتی تکذیب نکرده است. هرچه هست فریدونِ پر حاشیه این روزها ترجیح داده است از برادر مدبرش دوری کند و از او جدا شود و...

منبع: آفتاب یزد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
چه جالبه تیترش .دقیقا کجایی!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار