هیل: پیشنهاد طرح‌های تحریمی مختلف علیه ایران در سنا/ تحریم افراد مرتبط با بازداشت تفنگداران آمریکایی

تعدادی از جمهوریخواهان سنا با پیشنهاد طرح‌هایی برای الحاق به لایحه بودجه دفاعی آمریکا می‌کوشند تحریم‌های ایران را تا سال 2031 تمدید کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه هیل در گزارشی نوشت: «کلی آیوت،» سناتور ایالت نیوهمپشایر آمریکا، و 18 سناتور دیگر اصلاحیه‌ای را برای الحاق به «قانون اختیارات دفاع ملی» پیشنهاد کرده‌اند تا از این طریق تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران و افرادی که حامی آن هستند را گسترش دهند.

بر اساس این اصلاحیه همچنین قانون مربوط به تحریم‌های ایران که تا پایان سال جاری میلادی از اعتبار ساقط می‌شود، تا سال 2031 تمدید خواهد شد.

آیوت اوایل سال جاری میلادی تهدید کرده بود در صورتی که اوباما موضع محکم‌تری در مقابل آزمایش‌های موشکی ایران اتخاذ نکند، برای وضع تحریم‌های جدید علیه تهران تلاش خواهد کرد.

گرچه سناتورهای جمهوریخواه نتوانستند مانع به ثمر رسیدن توافق هسته‌ای ایران شوند، همواره برای شکست آن تلاش کرده‌اند. جنجال در خصوص اظهارات «بن رودز»—معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید—و مباحث درباره خرید آب سنگین ایران، نمونه‌های اخیر این تلاش‌ها هستند.

«باب کورکر» و «بن کاردین،» اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا، ماه‌هاست بر روی قانونی برای تحریم ایران به دلیل برنامه موشکی این کشور و تمدید تحریم‌های گذشته کار می‌کنند.

«جان کورنین،» عضو جمهوریخواه شماره 2 سنا، نیز اصلاحیه‌ای را در خصوص تحریم افرادی که در جریان بازداشت تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس حضور داشتند، پیشنهاد کرده است. درخواست کورنین از اوباما این است که در گزارشی به کنگره، درباره رفتار ایران در این حادثه و مسئله نقض کنوانسیون ژنو توضیحاتی را ارائه دهد. 

به گفته او، در صورتی که مشخص شود اقدامات ایران ناقض کنوانسیون ژنو بوده است، دولت آمریکا باید فهرست اسامی مرتبط با این حادثه را برای تحریم به کنگره ارائه دهد. این تحریم‌ها شامل ممانعت از ورود این افراد به آمریکا و مسدود کردن دارایی‌هایشان در این کشور می‌شود. کورنین همچنین اعلام کرده است در نظر دارد طرح دیگری را برای الحاق به لایحه بودجه دفاعی آمریکا در خصوص تحریم شرکت هواپیمایی ماهان پیشنهاد کند.

«مارکو روبیو،» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، نیز طرحی را پیشنهاد داده که وزارت دفاع آمریکا را از عقد هر گونه قرارداد با افرادی که با ایرانی‌های تحت تحریم یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دارند، منع می‌کند. 

«دیوید پرود»، دیگر سناتور آمریکایی، خواستار ملزم کردن دولت آمریکا به ارائه گزارشی درباره همکاری‌های میان روسیه و ایران و کره شمالی  شده است. علاوه بر این، طرح مذکور از دولت آمریکا می‌خواهد مشخص کند آیا ایران از هواپیماهای تجاری برای انجام فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند یا خیر. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
تورا به هر چیزی که میپرستی مردم را تحریم نکن مسئولین را تحریم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
ما پدر آمریکا رو در آوردیم که هی به دنبال تحریم کردنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
داداش اینقدر تحریم کن تا بمیری آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
واقعا جای تاسف و ناراحتی شدید داره که آمریکایی ها به وسیله تحریم و قرار دادن اهرم فشار برای هر مسئله و موردی که موافق دولت و کنگره آمریکا نباشه دنبال تصویب ی لایحه برای تحریم ایران . و خیلی مسخره هست . تحریم کردن ایران انگار نقطه ضعف بزرگ ایران هست که اونها فهمیدن و دولت و مسئولین هم کاری زیادی نمی توانند برای مقابله با اون انجام دهند. الان این مشخص میشود که چند سال گذشته مقام معظم رهبری بر این نکته توجه زیادی کرده و خیلی گوشزد کرده که باید اقتصاد مقاومتی هر چه زودتر و سریع عملی شود . ایشان فرمودند که برای رفع مشکلات اقتصادی و رشد تولید در کشورو کاهش رکود و بیکاری ، گرانی نباید دل خوش به توافق هسته ای و رفع تحریم کرد و راه حل اون پذیرش خواسته های امریکا و غرب دونست. بلکه باید اجرای اقتصاد مقاومتی را عملی کرد و در حد حرف نباشد. باید با تلاش و سیاست گزاری عملی و کابردی مثبت در اقتصاد کشور زمینه رشد سریع و ویشرفت در تولیدات و حمایت از تولیدات داخلی را انجام داد. که باعث نشه آمریکایی ها با اهرم تحریم هر کاری دلشان خواست انجام دهندو هر زوری دوست دارن بگن. اگه اقتصاد قوی و وابستگی به خارج کم و کاهش پیدا کند دیگر ساهد زورگوی امریکایی ها نخواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. مرگ بر آمریکا
Germany
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
یا خدا مخم سوت کشید,یگم خداوکیلی شما آمریکاییا کار و زندگی ندارین که صبح تاشب دنبال تحریم کردن ایرانین.یعنی این مجلس سنا هیچ چیز دیگه ای نداره که بررسی کنه جز تحریم کردن ایران...
این بدبختا شباهم که میخابن فکر تحریم ایران هستن,مرگ بر دولت و نظام آمریکا
Sweden
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
داره گلچینشو برامون مینویسن ;)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
احساس نمیکنی کمی تحقیر شدیم؟ما گفتیم آق دزده بیا بخر اون ناز کرد تحقیرمون کرد
آخرین اخبار