نگاه علمی تخصصی آموزش و پرورش به تربیت

آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به امر تربیت دارد از این رو از برگزیدگان فعال در این عرصه تجلیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، نخستین همایش علمی تخصصی تربیت که از صبح دیروز به همت گروه  تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش که برگزار شده است علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش پیامی را برای همایش ارسال کرده که به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
با درود به روح پاک و ملکوتی امام راحل(ره) و شهیدان رجائی و باهنر بنیان‌گذاران امور تربیتی و با درود به مقام معظم رهبری مدظله العالی و رئیس جمهور محترم  و درود به تمامی فرهنگیان شریف سراسر کشور.

دستگاه عظیم تعلیم و تربیت امر خطیر پرورش کودکان، نوجوانان و آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی‌مان را بر عهده دارد و بدون تردید مهمترین نقش را در تأمین نیروی انسانی توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور ایفا می‌کند مرور فرمایشات گوهربار امام راحل (ره) حاکی از جایگاه رفیع آموزش و پرورش در نگاه بلند ایشان است.

مؤذن‌له اساس عالم را تربیت انسان دانسته و حتی امر آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را از همه امور بالاتر می‌دانستند.

مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز همواره در نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش و پرورش نسل نو تأکید داشته و مسئله آموزش و پرورش را مسئله‌ای دائمی، همیشگی و قاعده نظام جمهوری ایران دانستند و معتقدند که بهترین و برجسته‌ترین فکرها باید بنشینند و برای آموزش و پرورش طراحی کنند .
با توجه به فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی بدیهی است که وزارت آموزش و پرورش باید از بهترین و کامل‌ترین تشکیلات در نهادها و دستگاه‌های فکری و ایده‌پردازی و متوقی‌ترین مراکز پژوهشی و تولید علم در حوزه تعلیم و تربیت و علوم تربیتی برخوردار باشند.

 مایه مباهات وزارت آموزش و پرورش است تا مجموعه فعالیت‌های علمی، عملی و پژوهشی خود را در معرض نگاه اهل نظر و تحقیق قرار دهد بی‌تردید عرضه خدمات آموزشی و تربیتی به فرزندان عزیز کشور در راستای تربیت شهروندان مؤمن، کارآمد، خلاق، وفادار به ارزش‌های دینی و ملی نیازمند فعالیت‌های علمی و پژوهشی هستند که تسهیل کننده و تقویت کننده اهداف آموزشی و تربیتی باشند  تا مجریان و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت بتوانند با بهره‌گیری از توامندی‌ها، مهارت‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای و تجربیات خویش به ایفای نقش ومسئولیت بپردازند و امکان تحقق اهداف آموزشی و تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برای دستیابی هر چه بیشتر به جامعه اسلامی دانش‌بنیان فراهم آورند .

بدیهی است اجرای برنامه کامل تحول بنیادی درنظام آموزش و پرورش مستلزم گسترش عرصه پژوهش و پژوهش‌گری، اختصاص منابع بهینه و مناسب، اشاعه و کاردست به‌هنگام یافته‌های پژوهشی و همکاری و مشارکت پژوهشگران و معلمان فرهیخته‌ای  است که با طراحی و اجرای پژوهش‌های علمی به گسترش فرهنگ پژوهش و روح پرسش‌گری در فضای تعلیم و تربیت کشور  کشور همت می‌کنند و روش‌های نوینی را فراروی تربیت دانش‌آموزان ترسیم می‌کنند.

 به  لطف خداوند و با همفکری و تلاش پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت سراسر کشور برگزاری اولین همایش علمی تخصصی تربیت فرصت مناسبی را فراهم آورده تا گنجینه‌ای پر بار از هزاران پژوهش متناسب با نیازهای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به کارنامه علمی وزارت آموزش و پرورش افزون نماید.

 لازم می‌دانم از زحمات تمامی پژوهشگران، فرهنگی استادان حوزه و دانشگاه سایر گروه‌ها و مسئولین و دست‌اندر کارن برگزاری این امر سپاسگذاری نمایم که به روشن‌ ماندن چراغ پژوهش و دانایی محوری کمک کردند امید که تلاش خالصانه  پژوهشگران این مرز و بوم که با تعلیم تربیت مؤثرتر و بهتر صورت گرفته مورد رضایت خداوند منان قرار گیرند.

گفتنی است در این همایش از میان بیش از 4 هزار مقاله ارسالی به دبیرخانه 150 مقاله از سراسر کشور انتخاب شده و از آنان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.