ترتیل خوانی قرآن کریم در برنامه «انس با قرآن»

تفسیر قرآن، جزء خوانی و مسابقه پیامکی از بخش های برنامه «انس با قرآن» در ماه مبارک رمضان است.

سید یوسف موسوی تهیه کننده برنامه های تلویزیونی در خصوص ویژه برنامه ماه مبارک رمضان  شبکه 5 در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «انس با قرآن»، برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم است که از ابتدای ماه مبارک هر روز ساعت 13:45 به مدت 75 دقیقه به صورت زنده از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به روی آنتن شبکه 5 می رود.
 
وی افزود: این برنامه هر روز با تفسیر و نکات مربوط به هر جزء قرآن همراه خواهد بود. مفسر هر 30 جزء قرآن کریم آیت الله محمدی ری شهری است. مجری کارشناس  برنامه نیز حاج عباس سلیمی است. 

موسوی در ادامه بیان کرد: ترتیل خوانی قرآن کریم هر روز با 4 قاری بین المللی و ممتاز به همراه حضار و زائرین حرم در مصلی این مکان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تصویربرداری «انس با قرآن»  از زوایای مختلفی با حدود 5 دوربین انجام می شود. در تیتراژ ابتدایی برنامه نیز از تصاویر گرافیکی به همراه تصاویر برگزاری مراسم استفاده می شود. تیتراژ پایانی نیز مربوط به تصاویر حرم است.

وی خاطرنشان کرد: متن عربی و معانی فارسی هر یک از جزء ها به صورت زیرنویس پخش خواهد شد.

موسوی در پایان عنوان کرد: علاوه بر این هر روز مسابقه پیامکی از جزء پخش شده توسط مجری اعلام و زیرنویس می شود، که دو برنده از بینندگان و 4 منتخب از حاضرین در حرم دارد. لازم به ذکر است جایزه این مسابقه غبارروبی حرم مطهر است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار