اختصاص بخشی از یارانه دولت به کتابهای خارجی برخلاف اقتصاد مقاومتی است

متاسفانه امروزه بخشی از یارانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توزیع کتابهای خارجی اختصاص دارد و این امر خلاف اصول تعریف شده اقتصاد مقاومتی است.

سید عباس حسینی نیک، بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان  در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص چگونگی تجلی اقتصاد مقاومتی در عرصه نشر گفت:اقتصاد مقاومتی در هر عرصه ای دوبخش دارد که یکی از آنها به امور داخلی و حمایت دولت ارتباط دارد و دیگری مربوط به امور خارجی است.

وی افزود:اقتصاد مقاومتی بر پایه عدالت شکل گرفته بنابراین دولت باید با کمک ها و حمایتهایش باعث رونق عرصه نشر و تسهیل دسترسی مردم به کتاب شود.

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان اظهار داشت:در بخشی از اقتصاد مقاومتی که به امور خارجی مرتبط میشود هم دولت باید به تولید داخلی توجه کند زیرا ممکن است که ناشران داخلی نیز بتوانند کتابهای خارجی را منتشر کنند البته این امر سرمایه میخواهد.

حسینی نیک ادامه داد:دولت میتواند جهت علم را که به سمت داخل یکطرفه است تسهیل کرده و دوطرفه بکند.

وی تصریح کرد:به هر حال نشر داخل باید حمایت شود و این در صورتی است که متأسفانه در حال حاضر بخشی از یارانه  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توزیع کتابهای خارجی به قیمت بالا اختصاص داده شده و این بر خلاف اصول تعریف شده برای اقتصاد مقاومتی است بنابراین یارانه دولت باید به توزیع کتابهای داخلی اختصاص یابد.

یادآور میشود هم اکنون برخی از کتابهای خارجی به صورت غیر قانونی و با قیمت بالا در کشور توزیع میشوند و به نظر میرسد که ناشران داخلی باید این کتابها را بازنشر کنند و به قیمت داخلی و مناسب چاپ کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار