واحد نیروی هسته ای آمریکا همچنان از "فلاپی دیسک" استفاده می کند!

وبسایت بی بی سی نوشت بخش سلاح های اتمی ارتش آمریکا همچنان از سامانه های رایانه ای 40 ساله استفاده می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بی بی سی؛ دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرد پنتاگون در میان چند وزارت خانه ای قرار دارد که باید به سرعت سامانه های رایانه ای قدیمی خود را به روز رسانی کند. 

بر اساس این گزارش، سالانه 61 میلیارد دلار صرف نگه داری از سامانه های رایانه ای تاریخی در آمریکا می شود. گفته شده این رقم 3 برابر میزان مورد نیاز برای سرمایه گذاری در سامانه های فناوری جدید است.

بر اساس این گزارش، سامانه موشک های قاره پیما، بمب افکن های هسته ای و هواپیماهای عظیم سوختی، از رایانه های "ای‌بی‌ام سری 1" استفاده می کنند. دستگاهی که در سال 1970 ساخته شده و از فلاپی دیسک های 8 اینچی استفاده می کند.

سامانه موشک های هسته و بمب افکن های اتمی نیز در میان بخش هایی هستند که از ابزاری ساخته شده در نیم قرن پیش استفاده می کنند.

سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: "این سامانه ها به این دلیل هنوز مورد استفاده اند، که همچنان سالم هستند. با این حال درایوهای فلاپی تا پایان سال 2017 با مدل های جدید و دیجیتال جایگزین می شوند. مدرن سازی در بخش های مدیریت هسته ای و ارتباطی نیز همچنان ادامه دارد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار