سرمربیان برتر جهان در لیگ انگلیس؛

جزیره ای که نخبگان را می رباید

لیگ برتر انگلیس در فصل آینده با حضور بهترین مریبان جهان جذابیتی فوق العاده خواهد داشت و نگاه ها پس از سالها دوباره به سمت مهد فوتبال دنیا جلب می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال وفوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیگ فوتبال اسپانیا چند سالی است که گوی سبقت را از فوتبال انگلیس و ایتالیا ربوده است و مخاطبان و فوتبالدوستان را به به دلیل حضور ستاره های فوتبال به خصوص مسی و رونالدو از لالیگا استقبال بیشتری میکنند تا دیگر لیگها. اما به نظر می رسد لیگ فوتبال انگلیس در فصل آینده بتواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و دوباره مثل قبل دارای جذابیت شود . البته نه به دلیل بازیکنان فوق ستاره بلکه به دلیل مربیان بزرگ و کاریزماتیکی که فصل آینده روی نیمکت تیمهای بزرگ لیگ جزیره خواهند نشست.

مورینیو – منچستر یونایتد؛آقای خاص در تئاتر رویاها
آقای خاص فوتبال پس از  اخراج از چلسی دوباره قرار است به لیگ جزیره بازگردد اما این بار نه روی نیمکت آبی های لندن بلکه در شهر منچستر و نیمکت شیاطین سرخ این شهر.
منچستری ها که پس از دوران فرگوسن ، با دوران شکوه خود فاصله گرفتند امیدوارند تا مورینیو بتواند این تیم را از وضعیتی که مویس و فن خال به وجود آوردند ، خارج کند و دوباره ترس را بر حریفانی که گام به اولدترافورد میگذراند بیندازند.
البته بحث حضور مورینیو روی نیمکت منچستر از چند سال قبل و برای جانشینی فرگوسن مطرح بود اما دست تقدیر باعث شد تا او حالا روی نیمکت شیاطین بنشیند.بازگشت مورینیو به لیگ جزیره میتواند بر جذایبت های این لیگ بیفزاید.
جزیره ای که نخبگان را می رباید
گواردیولا-منچستر سیتی؛تیکی تاکا در منچستر
پپ گواردیولا پس از ماجراجویی در اسپانیا و آلمان حالا به لیگ انگلیس آمده تا با این تیم طعم قهرمانی را بچشد. البته پپ در مونیخ به نسبت دوران حضورش در بارسا عنلکرد موفقی نداشت و با وجود اینکه توانست بایرن را قهرمان لیگ و جام حذفی کند اما هواداران بایرن از او قهرمانی لیگ قهرمانان را میخواستند که نتوانست آن را به ارمغان بیاورد. حالا او به لیگ جزیره و تیم منچستر سیتی آمده تا با این تیم هم خود را محک بزند. البته هواداران سیتی به اندازه هوادران بایرن پرتوقع نیستند و شاید او بتواند با قهرمانی در لیگ جزیره آنها را راضی کند اما قطعا می داند که قهرمانی در این لیگ با وجود این همه مدعی بسیار سخت تر از قهرمانی در بوندس لیگاست که فقط دورتموند را رقیب خود داشتند. هوادران فوتبال حالا منتظرند تا نتیجه تیکی تاکای پپ را در فوتبال انگلیس هم ببینند و او با موفقیت در این تیم می تواند پاسخ محکمی به منتقدانش بدهد.
البته حضور پپ در فوتبال انگلیس به اندازه کافی جذاب است اما وقتی جذابتر می شود که میفهمیم ، خوزه مورینیو بقل گوشش و در تیم رقیب همشهری اش مربیگری میکند. این دو مربی پس از دیدار های جذاب در الکلاسیکو و روی نیمکت تیم های بارسا و رئال حالا در دربی شهر منچستر برابر هم قرار میگیرند و این نکته می تواند هیجان این دربی را چندین برابر کند.
جزیره ای که نخبگان را می رباید
آنتونیو کونته-چلسی؛کاتاناچیو در لندن
اما به جز مورینیو و گواردیولا ، مربی بزرگ دیگری هم در فصل آینده به لیگ برتر ااضافه خواهد شد. آنتونیو کونته سرمربی تیم ملی ایتالیا که پس از موفقیت با یووه ، نامش را به عنوان یک مربی بزرگ در فوتبال جهان مطرح کرد. کونته از ویرانه های یوونتوس هیولایی شکست ناپذیر در سری آ ساخته بود و در فصل اول حضورش در این تیم ، موفق شد این تیم را پس از چند سال بدون شکست قهرمان سری آ کند. او سه سال حضورش در بانوی پیر ، سه بار اسکودتو را فتح کرد اما نتوانست در لیگ قهرمانان اروپا با این تیم موفقیتی کسب کند. جام ملتهای اروپا آزمون بزرگی برای کونته است تا ثابت کند در مسابقات بین المللی هم می تواند موفق باشد.
کونته که روحیه جنگندگی زمان بازی اش را به خوبی به تیمهایش منتقل میکند ،می تواند رقابتهای لیگ جزیره را در فصل آینده جذابتر کند. با توجه به موفقیت مربیان ایتالیایی مثل ویالی ، رانیری ، آنچلوتی و دی متئو در چلسی ، هواداران این تیم می توانند به موفقیت او هم روی نیمکت آبی های لندن امیدوار باشند. 
جزیره ای که نخبگان را می رباید

ادامه حضور کلوپ ، رانیری ، ونگر و پوچتینو
اما به جز این مربیان بزرگ که از فصل آینده روی نیمکت تیمهای جدیدشان خواهند نشست ، تیم های لیورپول ، لسترسیتی ، آرسنال و تاتنهام نیز با مربیان بزرگ خود در فصل آینده هم حضور خواهند داشت تا لیگ جزیره به اوج جذابیت خود برسد.
یورگن کلوپ اگرچه در فصل گذشته نتوانست در لیگ با لیورپول نتایج خوبی بگیرد اما هواداران این تیم بسیار نسبت به فصل آینده امیدوار هستند تا با کلوپ بتوانند طلسم چندین ساله را بشکنند و قهرمان شوند. 
کلودیو رانیری نیز که فصلی فوق العاده و دور از تصور را با لستر سیتی پشت سر گذاشت و این تیم را قهرمان کرد و اگر فصل آینده هم در این تیم بماند و جانشین کونته روی نیمکت آتزوری نشود ، می تواند با تیم خوبش جذابیت لیگ جزیره را بیشتر کند و این تیم را همچنان در بین مدعیان نگه دارد.
آرسن ونگر سرمربی با تجربه آرسنال نیز با وجود آنکه چندین سال است نتوانسته با این تیم موفقیت قابل توجهی کسب کند و هواداران این تیم هم از حضور او روی نیمکت خسته شدند اما او همیشه توپچی ها را بین چهار تیم اول قرار داده و هنوز هم مدعی محسوب می شوند. البته زمانی این حضور جذابتر می شود که یادمان میفتد که مورینیو که همیشه با او مشکل داشته روی نیمکت منچستر یونایتد قرار خواهد گرفت و او این اینبار باید در اولدترافورد با مورینیو روبرو شود. 
البته از تیم خوب پوچتینو هم نمیتوان گذشت. تاتنهام در فصل گذشته به عقیده بسیاری از کارشناسان ، بهترین بازیها را انجام می داد اما در رقابت با لستر سیتی نتوانست قهرمان شود به مقام دوم دست یافت. هواداران این تیم لندنی در فصل آینده از تیمشان قهرمانی می خواهند و پوچتینو باید تیمش را برای رقابت با این همه مدعی آماده کند.

انتظار برای شروع جذابترین لیگ جهان
 با این همه تیم مدعی و البته مربی بزرگ در فصل آینده لیگ برتر ، این لیگ شاید به جذابترین لیگ جهان تبدیل شود که این بار برخلاف همیشه نه در داخل زمین بلکه در کنار خط و روی نیمکت تیم ها شاهد خیل ستاره ها خواهیم بود و باید منتظر یک جنگ تمام عیار میان نابغه های مربیگری در لیگ برتر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار