صندوق حمایت از موسسان غیردولتی، کمک به کاهش تراکم مدارس دولتی

مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: صندوق حمایت از موسسان غیردولتی منافاتی با عملکرد مدارس دولتی ندارد و به کاهش تراکم این مدارس کم می کند.

مجتبی زینی وند مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص هدف از ایجاد صندوق حمایت از موسسان غیر دولتی و تاثیر آن بر عملکرد مدارس دولتی کشور گفت: صندوق حمایت از موسسان غیردولتی منافاتی با عملکرد مدارس دولتی ندارد.

وی یادآور شد: این صندوق نه تنها منافاتی با عملکرد مدارس دولتی ندارد ، بلکه با قانونمند توسعه یافتن این مدارس، از تراکم دانش آموزان در مدارس دولتی کاسته می شود که به دنبال آن کیفیت عملکرد در مدارس دولتی نیز ارتقا پیدا می کند.

زینی وند در خصوص تراکم دانش آموزان در کلاس ها گفت: ظرفیت نوسازی برای هر مقطع و پایه تحصیلی مشخص است و میزان آن به همت سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس تعیین می شود.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ماده 13 تاسیس و اداره مدارس دولتی ، بیان کرد: براساس این ماده به منظور حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی، وزارت آموزش و پرورش موظف است با مشارکت مؤسسان و بخش غیردولتی، "صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی" را به صورت مؤسسه عمومی غیردولتی ایجاد نماید.

زینی ادامه داد: دولت موظف است هر ساله، تا سقف 50 درصد از قیمت تمام شده سرانه سالانه دانش‌آموزی در بخش دولتی را به ازای کل دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس غیردولتی در قالب کمک در لایحه بودجه سالانه کل کشور پیش بینی نماید.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سرانه مدارس دولتی 2 میلیون تومان است و درصدی از این مبلغ به علاوه کمک های موسسان مدارس غیردولتی از منابع صندوق به موسسانی که مشکل دارند ، کمک می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار