افزایش سرمایه گذاری در گرو کاهش نرخ سود بانکی

یک کارشناس اقتصادی گفت: لازم است که نرخ سود بانکی کاهش یابد تا نقدینگی به سمت سرمایه گذاری در بخش های مختلف سوق داده شود.

عبدالخالق سجادی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص میزان تأثیر کاهش سود بانکی بر رونق اقتصادی کشور گفت: هرگاه نرخ سود بانکی کاهش یابد گرایش به پس انداز کاهش می یابد و نقدینگی به سمت سرمایه گذاری در بخش های مختلف سوق می یابد.

اين کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار داشت: فراهم کردن بستر سرمایه گذاری یعنی آماده کردن ابزارهای مفید در بخش های مختلف در همین راستا، سرمایه گذاری ها باید به نحوی صورت گیرد که باعث کاهش نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی شود که این رشد منجر به افزایش تولید ناخالص می شود.

وی تأکید کرد: با استفاده مناسب از ابزارهای کسب و کار در صنعت و کشاورزی می توانیم بستر سرمایه گذاری را سریعتر فراهم کنیم و مشکلات بخش اقتصادی را مرتفع نموده و به سوی رونق کشور گام برداریم.

سجادی با اشاره به عملکرد مثبت بانک مرکزی درخصوص مهار تورم گفت: بانک مرکزی با ابزارهایی که بکار برده سعی داشته تا نرخ تورم را کاهش دهد اما متأسفانه مشکلاتی را نیز برای برخی از بخش ها داشته است.

اين کارشناس اقتصادی در ادامه یادآور شد: زمانی که رکود بر جامعه حکمفرما بود و هزینه زیادی بوسیله عدم پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی فعال وارد شده بود بانک مرکزی برای حل این مشکلات اقدام به تزریق نقدینگی محدودی به بازار پولی نمود که نتیجه آن کاهش نرخ تورم بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار