شرکت های دانش بنیان نقش اصلی در صادرات دارویی دارند

رییس انجمن داروسازان بالینی ایران گفت: شرکت های دانش بنیان نقش اصلی در صادرات دارویی را دارند و باید بیش از پیش به حضور این شرکت ها در بخش صادرات دارویی توجه شود.

جمشید سلام زاده رییس انجمن داروسازان بالینی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص وضعیت دارویی کشور گفت: در 2 سال اخیر کمبود دارویی کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته و میزان آن بین 30 تا 100 قلم دارویی متغیر است.

وی درخصوص میزان واردات دارویی کشور عنوان کرد: با توجه به تکنولو‍ژی های پیشرفته ای در تولید برخی اقلام دارویی جدید در کشور وجود دارد، و مراوداتی با سایر کشورها در حوزه دارو داریم.

رییس انجمن داروسازان بالینی ایران در خصوص نقش شرکت های دانش بنیان در وضعیت دارویی کشور گفت: این شرکت ها نقش اساسی را در بازار دارویی کشور ایفا می کنند و خوشبختانه ایران از لحاظ دانش دارویی  در موقعیت خوبی نسبت به سایر کشورها قرار دارد بنابراین باید بیش از پیش به حضور شرکت های دانش بنیان در این حوزه توجه شود.

سلام زاده در خصوص نسبت واردات و صادرات کشور در حوزه دارویی بیان کرد: میزان واردات دارویی تا حد قابل توجهی کاهش یافته است اما برای افزایش سهم تولیدات داخلی در بازار داروی کشور نیاز به توجه بیشتر مسئولان در این بخش احساس می شود.

وی در خصوص مشکلات پیش روی شرکت های صادر کننده دارو افزود: بخشی از مشکلات این شرکتها مربوط به مسائل داخلی و بخشی مربوط به کشور مقصد برای صادرات دارو اخذ تاییدیه های لازم است که نیاز به کار بیشتر در این حوزه داریم.

سلام زاده ادامه داد: اگر تولید داخلی و کیفیت آن خوب باشد در صادرات هم موفق می شویم بنابراین سیاست ما حمایت از تولید داخلی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.