طلا و نقره کره زمین از این کهکشان آمده اند+ تصاویر

محققان با مطالعه یک کهکشان کوتوله ای منشا طلا و فلزات گرانبهای زمین را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دانشمندان حدود شش دهه در حال جستجو برای منشاء برخی از فلزات گرانبها از جمله طلا، نقره، پلاتین بر روی زمین بودند و به نظر می رسد به نتایج مهمی دست پیدا کردند، تاکنون هیچ کس اطلاعی در موردمنشا ایجاد برخی فلزات و عناصر سنگین نداشت.
 
طلا و نقره کره زمین از این کهکشان آمده اند

محققان به تازگی کهکشانی کوتوله ای را به نام "Reticulum II"  و با فاصله 98 هزار سال نوری از زمین کشف کردند که دارای ستاره ای با منبع عظیمی از فلزات سنگین و افشاگر رمز و راز منشا فلزات گرانبهای زمین است. 
  
"Reticulum II"  در حال چرخش به دور کهکشان راه شیری و یکی از نزدیک ترین کهکشان های کوتوله ای کشف شده است که آن را به عنوان یکی از بهترین کاندیدا برای شناسایی ماده تاریک معروف گریزان تبدیل کرده است. 
 
محقق این مطالعه، فربل و تیم تحقیقاتی با تجزیه و تحلیل درخشان ترین ستاره های این کهکشان و با استفاده از تلسکوپ ماژلان در رصدخانه کامپاناس لاس در شیلی دریافت که مقدار زیادی از عناصر سنگین در ستاره های این کهکشان وجود دارند درحالیکه امکان تولید این عناصر به خودی خود در این ستاره ها وجود ندارد. 
  
طلا و نقره کره زمین از این کهکشان آمده اند

به گفته محققان برای ایجاد عناصری مانند طلا، اورانیوم و سرب یک فرایند سنتز هسته ای در هسته ابرنواخترها رخ می دهد که به آن "جذب سریع نوترون "گفته می شود. 
 

طلا و نقره کره زمین از این کهکشان آمده اند

اما نحوه  ایجاد فلزاتی مانند طلا، نقره، اورانیوم، سرب، پلاتین، و دیگر عنصرهای سنگین بر روی زمین چگونه است؟ این تیم تحقیقاتی اظهار کردند که این عناصر در اثر انفجار ستاره نوترونی در کهکشان کوتوله ای ایجاد شده و با قرارگیری روی ستاره ها و سیارک های که در حال حرکت به سمت زمین بودند به سیاره ما منتقل شدند. 

رامیرز-رویزر، دانشمند این تحقیق اظهار کرد: سیاره ما در ابتدا به شکل ماده مذاب بوده و  منشا طلا در اعماق آن به دلیل برخورد شهاب سنگ های  از جنس طلا این کهکشان است و با سخت شدن پوسته زمین، این فلزات در لایه های زیرین سیاره به جای ماندند. 

طلا و نقره کره زمین از این کهکشان آمده اند

فربل افزد: ما در تحقیقات خود دریافتیم که طلا در سیارک ها ایجاد نشده بلکه به احتمال زیاد در نتیجه ادغام ستاره های نوترونی ساخته شده و سپس در ابر گاز و غبار اطراف سیارک ها قرار گرفته و در نهایت به زمین منقل شده اند. 

گفتنی است، نتایج این مطالعه در مجله نیچر ثبت شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: کهکشان ، طلا ، نقره ، سیارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار