قرارداد 529 میلیون دلاری امارات برای اعزام مزدوران بیشتر به یمن

امارات متحده عربی توافقی با یک شرکت امنیتی به ارزش 529 میلیون دلار برای اعزام مزدوران بیشتر به یمن امضا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المسیره یمن گزارش داد، این توافق میان سرلشکر عیسی سیف محمد المزروعی به نمایندگی از نیروهای مسلح امارات متحده عربی و شخصی به نام مایکل رومی به نمایندگی از شرکت خدمات امنیتی مشاوره مدیریتی «رفلکس ریسپانسز» امضا شده است.

براساس این توافق، این شرکت امنیتی که مقر آن در ابوظبی واقع شده، مزدورانی در اختیار نیروهای اماراتی که در ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن می‌جنگند، می‌گذارد.
المسیره همچنین روز پنج شنبه گزارش داد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله سعودی‌ها به پایگاه جبل دباس در حومه شهر الوازعیه در استان تعز را خنثی کردند و دستکم 20 تن از مزدوران سعودی را کشتند.

روز گذشته نیز مبارزان یمنی حمله مزدوران سعودی به شهر المصلوب در استان الجوف در شمال شرق یمن را دفع کردند که در این درگیری شماری از مزدوران کشته و زخمی شدند.

گفتنی است، جنگنده‌های سعودی در دو روز گذشته حملات خود در استان‌های الجوف، تعز و لحج را تشدید کرده که در این حملات تاکنون دهها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

عربستان سعودی از تاریخ 6 فروردین ماه سال 1394 حملات هوایی خود را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله به خاک یمن آغاز کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار