وقتی رسانه قطری سنگ داعش را به سینه می زند!

شبکه تلویزیونی الجزیره، طی روزهای اخیر حملات رسانه ای را ضد ارتش عراق و در حمایت از داعش شدت بخشیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ از زمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه حملات رسانه ای ضد ارتش عراق و نیروهای مردمی شدت گرفته که شبکه الجزیره در راس این فتنه انگیزی ها قرار دارد.

پوشش خبرهای خبرگزاری داعش (اعماق) و وارونه جلوه دادن واقعیتها و متهم کردن دولت و شیعیان عراق به کشتار بیگناهان از جمله اقدامات الجزیره هستند.

منابع آگاه از کشته شدن چهار زن و کودک و زخمی شدن 14 شهروند عراقی در حمله هوایی و خمپاره ای و توپخانه ای به بازاری در مرکز فلوجه خبر دادند.

عامر یحیی گزارشگر این شبکه در این زمینه افزود: از چهار روز قبل عملیات ارتش عراق در اطراف فلوجه آغاز شده است. ارتش عراق اعلام کرده است که نیروهایش وارد مرکز الگرمه یکی از مستحکم ترین مراکز دولت اسلامی (داعش) شده است. این دومین بار است که این خبر اعلام می شود اما داعش آن را تکذیب کرده و با انتشار تصاویری نادرستی این خبر را اثبات کرده است.

در جنوب فلوجه هم گفته می شود عشایر اهل سنت توانسته اند منطقه هور را از داعش پس بگیرند.

اما داعش در خبرگزاری اعماق این خبرها را تکذیب کرده و از شکست حملات عشایر و ارتش عراق خبر داده است. این خبرگزاری همچنین از دفع حملات ارتش عراق در غرب بغداد و سرنگون کردن یک بالگرد عراقی خبر داده است.

الجزیره در ادامه تصاویری را پخش کرد و گزارش داد: این تصاویر در شبکه های اجتماعی منتشر شده و فعالان آنها را مربوط به حملات ارتش عراق به بیمارستان فلوجه عنوان کرده اند.

این در حالی است که نگرانی ها در مورد تلفات انسانی و آسیب دیدن شهروندان فلوجه با آغاز عملیات ارتش عراق افزایش یافته بویژه اینکه شبه نظامیان نیروهای مردمی به صورت بی هدف این شهر را گلوله باران می کنند.

این شبکه افزود: عملیات فلوجه در توئیتر بازخوردهای متفاوتی داشته است. برخی از فعالان اعلام کرده اند که عملیات فلوجه به فرماندهی نیروهای وابسته به ایران آغاز شده و هدف از آن، تخریب فلوجه و انتقام از ساکنان آن است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
لعنت خداوندمتعال و پیامبران و امامان بر عربستان و امارات و قطر که ماننداسراییل هرچه وهابی و صهیونیست در این کشورها جمعند وباید با انها قطع رابطه شود
Germany
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
با سلام و عرض ادب،
آیا خودتون یک بار متن خبر را خوانده اید؟ اصلا معلوم نیست کجای خبر نقل قول است، کجای خبر برگرفته از الجزیره و کجای خبر حرف های خودتان. لطفا بیستر از اینکه به کمیت خبرها توجه کنید کیفیت آنها را در نظر داشته باشید.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
رژیم قطر(الجزیره).رژیم سعودی(العربیه).رژیم امارات(اسکای نیوزعربیه).کدام یک ازاین شبکهااصول خبرنگاری رارعایت کردندازروزدرگیریهادرسوریه ویمن وعراق ازتروریستهاوحامیانشون حمایت کردند .لذااین شبکهای وهابی حزب الله راکه افتخار مقاومت است راتروریست می خواننددرحالی که رژیمهای مطبوعشون ازتروریستهاحمایت میکنند نبایدیادمان برودکه طالبان دررژیم قطردفتر سیاسی دارد.
آخرین اخبار